כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עם הפנים ללקוח

בצל המלחמה: יבואני הרכב בישראל קיבלו "הארכת זמן"

יבואני הרכב בישראל קיבלו "הארכת זמן" של חודש אחד למכור את המכוניות החדשות שברשותם. חוק רישוי רכב גם קובע סעיף מיוחד אשר נוגע לתקופות מלחמה, לפיו ניתן לקבל הארכה נוספת של חודש אם קיימת "הכרזה על מצב מיוחד בעורף"

בצל המלחמה: יבואני הרכב בישראל קיבלו "הארכת זמן"
מגרשי הערובה בנמל אילת צילום: רוני נאק

אם בחודשים הקרובים תרכשו מכונית חדשה והיא תיראה לכם אולי קצת זקנה ובלויה, יש לכך סיבה טובה: יבואני הרכב בישראל קיבלו "הארכת זמן" של חודש אחד למכור את המכוניות החדשות שברשותם. מידע זה מופיע במכתב שנשלח אל יבואני הרכב השבוע על ידי איגוד יבואני הרכב אשר מרכז את פעילותם.

לפי לשון חוק רישוי רכב, החוק אשר מסדיר את כל העיסוק בענף הרכב בישראל, אם יבואן רכב מייבא ארצה מכונית הוא חייב למכור אותה כחדשה תוך שנה אחת ממועד היצור שלה. כלומר ליבואנים מותר למכור את המכונית ללקוח שהוא "יד ראשונה" כל עוד לא חלפה שנה מאז שהרכב יוצר. אם אכן עוברת שנה, אז היבואן חייב לרשום את המכונית על שמו ואז למכור את הרכב ללקוח שהוא "יד שניה". המטרה במקרה הזה היא להגן על הלקוחות כדי שלא יצטרכו לקנות מכונית שמספרים להם שהיא חדשה אבל בפועל היא ישבה במגרש חניה במשך שנה שלמה בלי שיניעו אותה וידאגו לחדש את הגומיות וחלקי הפלסטיק שבה.

כיום ליבואני הרכב יש דרכים להתמודד עם המצב הזה, לדוגמה לחכות 11 חודשים ואז למכור את הרכב לחברת ליסינג ולתת לה למכור את המכונית אחר כך ללקוחות. אבל חוק רישוי רכב גם קובע סעיף מיוחד אשר נוגע לתקופות מלחמה, לפיו ניתן לקבל הארכה נוספת של חודש אם קיימת "הכרזה על מצב מיוחד בעורף" כפי שאכן קורה כעת.

כלומר כעת ליבואני הרכב מותר למכור מכוניות חדשות גם אם חלפו 13 חודשים מהיום שבו הן יוצרו. אבל כאן חשוב מאוד גם להרגיע וזאת מכמה סיבות: קודם כל, יבואני הרכב לא מחזיקים במספר גדול של רכבים כאלה שלא נמכרו במשך שנה. ומעבר לכך בהתחשב במצב, כנראה שעוד חודש אחד שבו המכונית עמדה כנראה לא ממש ישנה את מצבה המכאני.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד