כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חוגר כמפתח: הרצוג ולבני סיכמו על רוטציה

יו"ר תנועת העבודה יצחק 'בוז'י הרצוג ויו"ר 'התנועה' ציפי לבני, הודיעו על ריצה משותפת לבחירות הבאות תחת השם: המחנה הציוני • סיכמו על חלוקה שווה של תפקידים ועל רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, כאשר הרצוג יכהן בשנתיים הראשונות • ח"כ דנון: "זו מפלגת החלומות של אבו מאזן" • ח"כ אלקין: "חנון עם 15 מנדטים, סגר רוטציה עם אחת שלא עוברת את אחוז החסימה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו הערב (ד) יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני בבית המועצה לישראל יפה בתל אביב, הכריזו השניים כי ישתפו פעולה במערכת הבחירות וכן יקיימו רוטציה בראשות הממשלה.

הרצוג פתח את דבריו ואמר: "הציבור שואל מדי יום ומדי חודש כשהוא מביט בתלושי המשכורת שלו האם ייתכן שמדינת ישראל הפכה לעול על יושביה. הציבור שואל ומאבד אמון. כבר 6 שנים שלנתניהו אין תשובות. הגיע הזמן לשינוי. יש דרך אחרת דרך איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני. הליכה משותפת למען טובת המדינה. למען עתיד ילדינו ונכדינו ואזרחי ישראל כולם. צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. מפלגת העבודה בראשותי תוביל בבחירות את הרשימה המשותפת שאעמוד בראשה. כאשר אקבל את המנדט מהנשיא, אני אכהן שנתיים כראש הממשלה, ולבני תכהן שנתיים במחצית השנייה של הכהונה".

יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה: "אני כאן כדי להכפיל את הכוח. אני כאן כי אני מאמינה שהרצוג צריך להיות ראש הממשלה הבא. אנחנו צריכים להתגייס יחד כדי ליצור את הכוח המשותף שינהיג זאת.

"הרצוג מוכשר וערכי, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין. האמונה הזו היא הבסיס לשותפות הזו, שותפות שלא תאחד רק אותנו, אלא את המחנה הציוני כולו, שקץ בשלטון המכהן ורוצה להחליף אותו. שנינו גדלנו בבתים בעלי מורשת שונה, ינקנו ערכים שונים. הורינו תרמו בצורה שונה להקמת המדינה - הוריו בהגנה והוריי באצ"ל. ישבו בספסלים שונים בכנסת. היריבות הייתה גדולה בין שתי המחנות, אבל היה לה מכנה משותף אחד – מדינת ישראל והמכנה המשותף הזה הוא מה שמוביל אותנו להקים את המחנה הציוני החדש".

בתגובה למסיבת העיתונאים של לבני והרצוג אומרים בתנועת הליכוד: "כעת בוז׳י וציפי יוכלו להתחרות ביניהם מי ייכנע ויוותר יותר. לאזרחי ישראל ברור כי הבחירות הפעם הן בין מחנה השמאל, בראשות הרצוג ולבני, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד בראשות המחנה הלאומי״.

ח״כ יריב לוין (ליכוד): ״הברית הלא קדושה בין הרצוג ללבני שוברת שיא נוסף של ציניות פוליטית. מסע הדילוגים של לבני מהליכוד לקדימה, משם לתנועה ועכשיו למפלגת העבודה, מעיד על אובדן כל דרך ועל הייאוש והפוליטיקה הקטנה שהשתלטו על השמאל הישראלי.

"שוב הוכח שההכרעה היחידה בבחירות הקרובות היא בין ממשלת שמאל של לבני את טיבי, לבין ממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו, עם הליכוד כמפלגת שלטון גדולה.״

ח"כ דני דנון הגיב על האיחוד בין לבני והרצוג: "הצטרפות לבני להרצוג - מפלגת החלומות של אבו מאזן. לבני שוברת שיאים מחדש בכל מערכת בחירות עם הזיגזגים הבין מפלגתיים שלה. מי שגדלה על תורת ז'בוטינסקי בבית לוחמי האצ"ל ובתנועת בית"ר והליכוד, עברה לקדימה, משם ל"תנועה" ועכשיו;ל"עבודה" והעתיד עוד לפנינו.הצטרפותה של לבני להרצוג היא מפלגת החלומות של אבו מאזן שמצפה עכשיו לאתנן מטעם שמאל קיצוני כפול בדמות ויתורים מסוכנים על ירושלים ועל חלקי מולדת תוך הזנחת הביטחון בישראל".

ח״כ זאב אלקין, יו״ר הקואליציה: ״האם הייתם נותנים לחנון שעם 15 מנדטים סגר הסכם רוטציה חצי חצי עם אחת שלא עוברת את אחוז החסימה לנהל בשמכם איזשהו משא ומתן? השמאל מציע לנו את ממשלת הכסאות המוזיקליים: יחלקו כאן את ראשות הממשלה כמו עוגה בגן ילדים. ממש 'ממשלת היפה והחנון'. מישהו יקנה דבר כזה?"
הרצוג לבני מפלגה העבודה רוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד