ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
תקף את עבאס על "שתיקתו המבישה"

גרמניה: "הפלסטינים יסבלו אף יותר עכשיו, וזה באחריות חמאס"

קנצלר גרמניה הביע תמיכה איתנה בישראל. גרמניה הודיעה כי התמיכה בפלסטינים הושעתה עד לבחינה מחודשת של הנושא. "חמאס לא מציע דבר מלבד סבל ועוני. הפלסטינים יסבלו אף יותר עכשיו, וזה באחריות חמאס" אמר הקנצלר. אתמול הפרלמנט הגרמני התייצב לצד ישראל, הפרלמנט עמד דקת דומייה בבונדסטאג לזכר הקורבנות הישראליים

גרמניה: "הפלסטינים יסבלו אף יותר עכשיו, וזה באחריות חמאס"
דקת דומיה בפרלמנט הגרמני צילום: באדיבות המצלם

נאום חיובי באופן יוצא דופן של הקנצלר הגרמני אולף שולץ, בפתח דיון מיוחד בבונדסטאג היום: "ישראלים הוצאו להורג על ידי ארגון הטרור חמאס, באופן לא אנושי, לישראל יש את הזכות החוקית לפי כללי המשפט הבינ"ל להגן על עצמה ועל אזרחיה. לגרמניה יש רק מקום אחד - לצדה של ישראל. זה משמעותו של שטאטרזון. זו האחריות שלנו" אמר.

הקנצלר המשיך: "יש מאות חטופים, ביניהם מספר גרמנים. ביקשתי מרוה"מ לעדכן אותי בכל מה שניתן לסייע בו. אנו מתרכזים בשני דברים כרגע: 1) ילדים, נשים וגברים שחטופים בעזה. אנו יודעים שבתקופה הקרובה חמאס יעשה בהם שימוש למגן אנושי. 2) אזהרה מפני הרחבת החזיתות: אין לנו הוכחות למעורבות ישירה של איראן אך בל נטעה - אין ספק שללא תמיכה איראנית של שנים לחמאס לא היו יכולות כאלה שהביאו למתקפות חסרות תקדים בשטחה של ישראל. חיזבאללה ולבנון קשורות באופן הדוק לאיראן. לחיזבאללה אסור להיכנס ללחימה כעת. זה יוביל לתגובה ישראלית ובצדק".

הקנצלר הזהיר את חיזבאללה: "אנחנו מפיצים את המסר הזה בכל האזור, זה יהיה טעות מרה לתקוף את ישראל כעת" הוא תקף את נשיא הרשות הפלסטינית עבאס על "שתיקתו המבישה".

"כל תמיכה בפלסטינים הושעתה עד לבחינה מחודשת של הנושא. חמאס לא מציע דבר מלבד סבל ועוני. הפלסטינים יסבלו אף יותר עכשיו, וזה באחריות חמאס" אמר.

הקנצלר התייחס להפגנות של תומכי טרור בגרמניה. "טרור נחגג ברחובות גרמניה, זה מגעיל, לא אנושי ומנוגד לכל הערכים שלנו. אפס סבלנות לאנטישמים. כוחות הבטחון הגרמנים ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם. חוק העמותות הגרמנית הינה חרב בה נשתמש כנגד חמאס ונאסור את פעילות הארגון במדינה. חרף חילוקי הדעות דוגמת התנחלויות ופתרון שתי המדינות, נושאים אלו לא יעמדו בדרכה של גרמניה לעמוד לצדה של ישראל".

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור השתתף אתמול בישיבת הזדהות מיוחדת של הבונדסטאג עם ישראל. בישיבה נכחו נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאיר, נשיאת הבונדסטאג ברבל באס, הקנצלר שולץ וכל שרי הממשלה. במהלך הדיון, בה הובעה תמיכה בלתי מסויגת בישראל, נעמדו חברי הפרלמנט לדקת דומייה.

אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל קנצלר גרמניה רון פרושאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד