כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מטבח עם אי – מטבח עם לב

האי במטבח הוא אחד המאפיינים הבולטים והנחשקים של מטבחים מעוצבים. הוא מככב במגוון סגנונות עיצוב מטבחים ויש לו יתרונות רבים. אם גם אתם מדמיינים את עצמכם שותים קפה של בוקר ליד האי במטבח המעוצב שלכם, או משתמשים במשטח העבודה הרחב שלו כדי למקסם את יעילות המטבח – הכתבה הבאה היא ממש עבורכם

מטבח עם אי – מטבח עם לב
מטבח צילום: envato

שדרוג נוח ומעשי – האי הוא תוספת מעולה למטבח

אחת הסיבות לכך שאנחנו מאוד אוהבים מטבחים עם אי, הינה שלאי יש מספר יתרונות פרקטיים המשדרגים כל מטבח.

ראשית, האי מאפשר לנצל יותר ביעילות את שטח המטבח למטרות עבודה.

פני האי מספקים לנו משטח נוסף לעבודה, לעתים קרובות רחב יותר מזה שמספק לנו השיש הסמוך לקירות.

גוף האי מגדיל את מקום האחסון במטבח, שאצל חובבי בישול ואפייה תמיד נמצא בחוסר. בנוסף, האי במטבח הוא מקום נוח לאכילה, בפרט כאשר לא מדובר בארוחה מרובת משתתפים.

השילוב בין תוספת מקום עבודה, מקום אחסון ואזור לאכילה, הופך מטבחים עם אי באמצע לנוחים ופרקטיים יותר, ומאפשר לנצל את שטח המטבח באופן חכם ויעיל יותר.

אי של סטייל – היתרונות העיצוביים של מטבח עם אי

אי באמצע המטבח, מלבד יתרונותיו הפרקטיים, מספק לנו תוספת עיצובית מצוינת. חשוב לזכור שאת האי אנחנו תמיד נתאים לגודל ולמבנה המטבח, וכמובן גם לסגנון שלו. למשל, אם בחרנו ארונות בסגנון מטבח כפרי , נתאים גם את עיצוב האי לסגנון זה. ההתאמה של האי לגודל ולמבנה המטבח מאפשרת ליצור מראה של חלל שלם ומעניין יותר.

מלבד זאת, האי, בהיותו עוגן רחב במרכז המטבח, מאפשר להוסיף אלמנטים דקורטיביים שאין להם מקום בחלקים אחרים של המטבח, או כאלה שילכו לאיבוד בחלקי מטבח אחרים. למשל, ידיות ופיתוחים מעניינים למגרות. כמובן, גם הכיסאות או הספסל שנשדך לאי יוכלו להוסיף חן וסטייל למטבח.

עיצוב מטבח עם אי יכול להוסיף יופי ושיק למטבח, מה שחשוב מאוד לקחת בחשבון כשמתכננים את מטבח החלומות.

הגודל כן קובע - לא כל מטבח מתאים לשילוב אי

הקריטריון העיקרי שיקבע אם תוכלו לשלב אי במטבח שאתם מתכננים, הוא גודל השטח המיועד למטבח. מטבח עם אי חייב להיות בעל גודל מסוים, שכן אם המטבח קטן מדי לא תהיה אפשרות מעשית להציב בו אי בגודל שיהיה לו אפקט שימושי כלשהו מבלי "לחנוק" את כל חלל המטבח. בהקשר זה חשוב לזכור כי על מנת לאפשר ישיבה נוחה סביב האי, גישה למקומות האחסון ולמשטח העבודה, חשוב להשאיר רווח של מטר לפחות בין קצה האי ובין הארונות או הקירות.

סגנונות שונים – איים שונים

אם קודם הזכרנו שלא כל גודל מטבח יאפשר לשלב אי בצורה מיטבית, חשוב לזכור שדווקא מבחינת סגנון עיצוב, האי משתלב היטב עם מגוון מטבחים, כל עוד תקפידו על בחירה נכונה של חומרי גלם וגוונים. שימוש בפלטות עץ איכותיות יכול לאפשר עיצוב מטבחים עם אי במגוון סגנונות. עם אי בשילוב פלטה בגוון עץ טבעי תרגישו בבית במטבח כפרי, ואילו אי עם פלטת עץ בצבע כהה, כגון אפור כהה או אפילו שחור, יהלום במדויק מטבח בסגנון מודרני.

גם את מגירות האחסון והעיצוב הכללי של האי ניתן כמובן להתאים לסגנון הכולל של המטבח שבחרתם, למשל על ידי ידיות המגירות, שילוב מדפי מתכת או חריטות.

לסיכום

האי הוא הלב הפועם של המטבח. הוא מאפשר ניצול מיטבי של שטח המטבח ומוסיף לנו מקום לעבוד, לאכול ולאחסן. מטבח עם אי נהנה מיתרונות פרקטיים ועיצוביים כאחד, ומאפשר לשדרג עוד קצת כל מטבח מותאם אישית.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד