כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האם עסקנים חרדים בדרך להתמודד בבית היהודי?

וגם: מי הרב המועדף על בוז'י הרצוג? • מדוע נפגשו המושך בחוטים וממציא הכפית? • ומי רשם את הישג השיא של הסלפי?

האם עסקנים חרדים בדרך להתמודד בבית היהודי?

הודעה דרמטית: עם סגירת הגיליון התקבלה במערכת לייבל'ה הידיעה כי המגעים שניהל העיתונאי אשר מדינה בשבוע האחרון במשכן הכנסת נשאו פרי, ואושי יעמוד בצוות מערך הדוברות של ש"ס יחד עם הדובר לשעבר איציק סודרי, זאת לכבוד מערכת הבחירות ולרגל הצלחתו של מדינה בליווי קמפיין בחירת רבו הגרש"מ עמאר לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

לייבל'ה, שליווה את אושי כשעוד הניב 'תוצאות אפקטיביות', הלך עמו 'לבנות מדינה' ורכש מנוי להמבשר ביום שמדינה נכנס לתפקיד עריכה בעיתון, מאחל לו הצלחה מכל הלב. עד כאן מבזק החדשות.

מדוע נפגשו ממציא הכפית ובוחר הירקות?
שבוע שלם ניסה לייבל'ה לגשר בין נשות המאבק למען חרדיות בכנסת ובין ידידו משכבר המחנך הנודע ר' מרדכי בלוי, וכעת הוא שמח לבשר על פשרה של ממש שהושגה ביזע רב: הרב בלוי מצידו מוותר על האיום להוציא את הנשים הללו ללא כתובה, ואילו הן יימנעו להבא מללחוץ את ידיהם של מגישים קשישים בערוץ 10.

בין לבין, הספיק לייבל'ה לברר לאיזו מפלגה תעבור הפעם ציפי לבני, צפה בפיזור הכנסת, ביקר במערכת עיתון ידוע בהר חוצבים ואף פגש אמש במפתיע את ח"כ אלי ישי, ממתיק סוד עם מקורבים באולמי 'נוף ירושלים'.

ואם אמרנו ישי, הרי שלייבל'ה נואש מפינת המעקב אחרי השלום בש"ס, מחמת חוסר אירועים ועודף טורים, ואחרי שברור לכולם שישי השתפן-ירוץ לבד-יהיה מקום 2, לייבל'ה מעדיף לעסוק לעת עתה בסיעה האשכנזית, שם יודעים להתקוטט כמו שצריך. ולחילופין, לסגור שיתופי פעולה מפתיעים לקראת הבחירות.

לייבל'ה צפה השבוע בהלם רב ביועץ התקשורת והמושך בחוטים שניאור רוזן נפגש עם ממציא הכפית קובי איזק לשיחת מסדרון במשכן הכנסת, רגעים לפני פיזורה. לייבל'ה עדיין מתלבט האם השניים סגרו על שיתוף פעולה בקמפיין הקרוב של יהדות התורה, והאם ירח טוקר, שעסוק לאחרונה שעות ארוכות בחשבון הטוויטר שלו [ציפור קטנה צייצה ללייבל'ה שיש סיבה בגו], מפספס כאן משהו.





ואפרופו קובי איזק: השבוע נצפה כשהוא מנסה לשכנע את הפוליטי של קול חי, גואל ועקנין, באשר לסיבת ההצבעה של ליצמן בוועדת הכספים יחד עם הקואליציה עבור העברת כספים להתנחלויות. לייבל'ה לא משוכנע שאיזק הצליח 'להשפיע' על ועקנין.





אפרופו גם לשניאור רוזן, שנצפה בבחינה מדוקדקת של ירקות העונה, ללא חשש שביעית, סמוך לקניון רב שפע בירושלים.





רוזן אחרון להיום: הלענייני של הערוץ הראשון איציק הלפרין [חביבי, זה מתחיל להיות רציני, אצל יעקב אילון לא משחקים] והקולגה מוואלה! יקי אדמקר, נצפו משוחחים עם שניאור מיודעינו. לייבל'ה בטוח שנושא הפריימריז בשלומי אמונים לא עלה בשיחה.





עוד בסיעה האשכנזית: עוזרו של הח"כ הבעלזאי הבלתי מוחלף אייכלר, חיים רבינוביץ, המשמש לעת מצוא גם כידיד נפשו של דובר החסידות יהושע וינברגר, נצפה משוחח עם יעקב ליצמן בחדר ועדת הכספים של הכנסת. לייבל'ה תוהה האם רבינוביץ יודע דברים שאנו לא יודעים לקראת סגירת הרשימות והאם הוא סוגר פינות? ובעיקר, מתי ליצמן יבקר שוב במעונו של האדמו"ר, והיכן יהיה האדמו"ר בשעת הביקור?





ואחד מש"ס כי בכל זאת קשה להתאפק: לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת לקח איציק כהן את הקופסה הגדולה של ספר התקציב, שהיה אמור לעבור לולי הבחירות, והגיש אותו ליאיר לפיד 'בחצי מחיר'. מי ששילם מחיר כבד היה דווקא אחד הפודלים של יאיר, שנאלץ לאכול כובע לאחר שהתערב עם כהן הנ"ל על חוק מע"מ אפס. אם תהיתם, לטופורובסקי שלום.





ובחזרה ליהדות התורה, שם לא כולם בטוחים שמוזס ימשיך לקדנציה נוספת, אך בכל זאת היום בבית שמש במעמד חנוכת סמינר ויז'ניץ קיבל הח"כ הויז'ניצאי תעודה עם ברכה צמודה ממורו ורבו האדמו"ר, שאמר לו: "בהצלחה בהמשך הדרך". לייבל'ה שמע את מוזס מפטיר באמן בקול רם ולוחש לעוזרו: "קיבלתי את ברכת הדרך"-



המניעים הסודיים של מני גירא
תחנות הרדיו החרדיות ממשיכות לנפק אייטמים בקצב מסחרר: אחרי מימרן וגלסנר, טוקר ואיזנטל, הגיע השבוע סקופ נוסף מבית מדרשה של תחנת 'קול חי', שהנחיתה בשורותיה את הטאלנט מני גירא-שוורץ. לייבל'ה, שנהג להאזין למג"ש עוד בימי קווי הנייעס, תהה מדוע נענה האחרון לחיזוריה של 'קול חי' דווקא, וביכר אותה על פני ההצעות מ'קול ברמה'. למרבה הצער, מג"ש מילא פיו מים, ולייבל'ה נאלץ לשוב למקורות המוכרים. מהם שאב את הטעמים דלהלן: 1. מג"ש מעריץ את עבודתו של אבי מימרן, ושמח לעבוד לצידו. 2. לייבל'ה הבטיח לא לדבר על הסכסוך בש"ס, אבל מסתבר שגם ב'קול ברמה' לא מדברים על זה, לפחות לא על צד אחד, ולמג"ש זה לא התאים.

אחד מידידיו של לייבל'ה, עסקן מפורסם ואיש חסד, הגיע השבוע להתקצץ במספרת אלי חיימוב בבני ברק. בשעת ההמתנה נעתקה נשימתו של העסקן כאשר גילה כי היושב על הכסא הוא לא אחר ממנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי, שהתחדש בתספורת מהודרת מתמיד. לייבל'ה רק מקווה שביתד נאמן לא עושים תספורת...





והשבוע, זכה הפוליטי של אתר הבית, אבי שיף, למעט פרסום בעיתון 'יתד נאמן' - שם נמרחה תמונתו על פני כפולת עמודים במסיבת עיתונאים. שיף, שהופתע לגלות תמונת כתב אינטרנט ביומון הליטאי - התנחם בכך שלייבל'ה לא צייץ על כך בחשבון הטוויטר.

ובאותה כתבה ביתד השבוע, העורך לא שם לב, ובתמונה תחת הכיתוב 'כרזות הבחירות מהבחירות הקודמות אך לפני שנתיים', מופיעה תמונה של 'גם אני נשמע להוראת מועצת גדולי התורה', כשהאות ג' ושמו של מוישה אבוטבול מופיעים זה לצד זה. לייבל'ה לא כל כך בטוח בתאריך, אבל הוא משוכנע שאבוטבול לא רץ לכנסת.





ומהוראות מויעצס אחת להתכנסות המויעצעס של 'קו הסקופים': בכל ערב מתכנסים מיטב העיתונאים של הדור הצעיר - איתי גדסי, יקי אדמקר, הצמד משה ויסברג וישראל כהן, ישי כהן ויענקי קצבורג, בהנחיית העיתונאי המוכשר נתן משי, לפאנל משותף ראש בראש על הנושאים הבוערים של המגזר. לייבל'ה, מאזין מושבע, נרדם בלילה רק לאחר שהאזין ברוב קשב ושתה בצמא את דעותיהם האישיות של העיתונאים. אין ספק שהירשמן מרוצה.

הפינה המוניציפאלית: חיפה לוהטת
רבה של ירושלים הגאון רבי לייבל'ה שטרן, נצפה השבוע מגיע לכיכר ספרא בבירה. המאבטחים בכניסה לא זיהו את רב העיר בה הם מתגוררים, וביקשו ממנו להיכנס כאחד האדם באמצעות מחסום הבידוק ולאחר סריקת החפצים האישים. לייבל'ה ממליץ לצייד את המאבטחים מעתה בתמונות רבני העיר, ואם אפשר, גם תמונה של לייבל'ה עצמו.





יועץ ראש עיריית ירושלים, אברמי קרויזר, נטש את ארצנו לטובת ביקור קצר בברזיל, ומשם המשיך לארה"ב. לייבל'ה תוהה האם ראש עיריית סאו פאולו מתכוון להתמודד מול מועמד חרדי.

מי שדווקא הגיע לכיכר ספרא השבוע, היה המושך בחוטים קובי אלתר, הצמוד של הרב הראשי הגר"ד לאו.





יו"ר ש"ס המקומית בירושלים, נתי לסרי, שהודיע בשבוע שעבר על פרישה ממועצת העיר, הגיע בתחילת השבוע להיפרד מעובדי העירייה ולפנות את חדר יו"ר הסיעה השוכן בבנין מספר 4. לסרי הבטיח לעובדים הדומעים על לכתו כי ישמור על קשר חם ולייבל'ה שומע את קולו ב'קול ברמה'.

העיר חיפה סוערת וגועשת: האם אריה זיסמן, מעורכי עיתון יתד נאמן ואחד האנשים האהודים ביותר בעיר, ימונה בקרוב כחבר מועצת העיר מטעם סיעת שס"ג. הסיפור החל כאשר עודד שבזי, יו"ר שס המקומית וחבר מועצה בהווה הודיע כי הוא חפץ לפרוש מהעירייה, לאחר שקיבל תפקיד בכיר במוסדותיו של הרב גרוסמן במגדל העמק. עזיבתו של שבזי תכניס את זיסמן למועצה בשל היותו הבא בתור ברשימה, אלא שש"ס המקומית מתנגדת, בטענה כי אז יישאר לה רק נציג אחד במועצה, והיא דורשת כי זיסמן והבא בתור ברשימה - מנדי פישר מחסידות סערט ויז'ניץ - יתפטרו לטובת מספר 8, נציג ש"ס ואחיו של הרב עמנואל תהילה. מנגד, ביהדות התורה דורשים בתמורה הסדרת נושא כספי הבחירות המקומיות בעיר.

בתמונה: שבזי אצל הגר"ש כהן


היכן נערכה ההילולה לזקנתו של הביטשקובר?
יקיר המדור וחובב ההערינגים (קרדיט: קבוצת בני ברקים בוואטספ) חנוך זייברט, נצפה בסוף השבוע שעבר כשהוא מתהלך ברחובות שכונת בורו פארק בברוקלין. הסיבה: שמחה משפחתית רווית הערינג ואולי גם ברית ערים תואמות, בתחילת השבוע הצטרף למסע עוזרו שרוליק לייזר, שאף סייר עמו במעונם של האדמו"ר מסאטמר והאדמו"ר מבאבוב, (לא! לא הרמ"ד מ–45) זייברט סיפר לאדמו"רים על סגירת החנויות המוקדמת בבני ברק ואיחל שגם בשדרה ה-13 יאמצו את המנהג.





ומי שעוד טייל ברחבי תבל, הוא הזמר מוטי שטיינמץ, שהמריא למוסקבה לחגיגות י"ט כסלו ונצפה מבצע חזרות עם המנצח רובי בנט בשישי האחרון. שטיינמץ חזר מארה"ב דקות לפני כניסת שבת, והיה כמובן מי שלקח אותו במהירות מהשדה, בלי המסוודות - הלא הוא הנשוי הזק"אי הטרי בערל'ה יעקובוביץ. אמש, ב'וואך נאכט' לנכד של רובי, בן לחתנו דודי פלדמן, נעדר רובי עקב שמחה ומי שמילא את מקומו היה כמובן שטיינמץ המתאושש.





הרבי מביטשקוב, שערך השבוע טיש לכבוד הילולת זקנתו הרבנית מקרעטשניף ע"ה, בחר לקיים אותו דווקא באשדוד, בביתו של מקורבו ואיש אמונו חיים שטרן, מנכ"ל ארגון "בוני עולם".





גם הרב שמואל שטרית, נשיא הקרן העולמית ללימוד המשנה ומוסדות אוצרות הגדולים המתגורר באשדוד, זכה השבוע לביקור מפתיע: יממה לפני שהתאחד עם ציפי לבני - הסתודד יצחק בוז'י הרצוג עם כבוד הרב בביתו. לייבל'ה תוהה אלו עסקאות פוליטיות נסגרו במקום.





עשרות אדמו"רים, רבנים ועסקנים עלו השבוע לנחם את משה פרידמן המכונה "מוישה גאבע", המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר. לייבל'ה קלט גם את מלך הפופ אלי שפריי שהגיע לומר 'המקום ינחם' ותפס שיחה ארוכה עם מוישה.





יוני מרטין, לשעבר הצמוד של יעקב אשר וכיום מנהל יחסי הציבור המצליח של גל אורן, ערך בליל שבת שלום זכר בבית איחוד הצלה בני ברק (במסגרת כובעו המי סופר כמה כסגן יו"ר הסניף), בבוקר שבת הכניס מרטין את בנו לבריתו של אברהם אבינו, איך לא? בסניף... ויקרא שמו בישראל נועם. מי שהפתיע והגיע לשלום זכר, הוא לא אחר מאשר אושי שלומוביץ, יו"ר ארגון הצלה גוש דן [התיעוד מצונזר בשל קדושת השבת]. עוד נראו: הסגן של בני ברק מנחם שפירא, שמתקרב צעד נוסף להבטחת מקומו בראשות העיר בני ברק - באם רובינשטיין והפראק יעברו לכנסת, 'הבן של' והמושך בחוטים נוחי פרוש ועוד רבים וטובים.

במסגרת השתלמות רפואית תקופתית בטכנודע בחדרה, עברו מתנדבי איחוד הצלה בני ברק השתלמות מיוחדת, בה תרגלו תרחישים על בובות (זכרים, כמובן). המתנדבים הופתעו לגלות דם יוצא מיד עשויה מפלסטיק, בובות מדברות הבודקות אם המתנדב הוא חובש בכיר או חובש בקיר, ומי שנכשל, זכה לסטירה מצלצלת מבובת הפלסטיק (זכר, כבר אמרנו?)





ובפינת הצלמים: לא תאמינו! צעיר הצלמים וכוכב ההקלטות נפתלי לרר, ביצע סלפי עם זקן הצלמים הרב ברוך אוביץ בחתונת זוטשקא בירושלים. לייבל'ה התרגש, מחה דמעה סוררת ותיעד.





חשבתם שזה פסגת הסלפי? מה תגידו על פרח הצלמים שלומי כהן, שחגג 18 קייצים וסיים את היומולדת בסלפי עסיסי עם ראש הממשלה.



פינת המזל טובים:
מנחם מנדל אייזנברג, חבר מועצת עיריית בני ברק הויז'ניצאי, לרגל שמחת אירוסי בנו אמש בשעה טובה.

עזרא שור, חבר מועצת עיריית אשדוד מטעם חסידות פיטסבורג, לרגל נישואי בנו אמש. שור גם ערך שבע ברכות לבנו באולמי גודן קראון בעיר בהשתתפות כל אדמו"רי ורבני העיר.

ולאחר שחזר מרומניה ממסע שורשים אצל אדמו"רי בית שטפנשט, התבשר יושב ראש המוסדות בארץ הרב אברהם יעקב סלומון על הולדת בתו בשעה טובה. לייבל'ה מקווה כי בליל שבת כל אחד יקבל חלה נוספת של ויז'ניץ.

הרב אליעזר יוטקובסקי, יו"ר ארגון 'אנחנו וצאצאינו', לרגל שמחת הולדת נכדו - בן לבנו ישראל יוטקובסקי.

ברכת מזל טוב לאיש החסד אברמי קאפ, מפקד זק"א בבית שמש ויו"ר ארגון 'עזרת אחים'. מעמד ה'לחיים' נערך בביתו של האדמו"ר מלעלוב.





ויש גם מי שחוגג היום (חמישי) 22 שנות נישואים, הלא הוא עורך הדין ופרקליט הצמרת משה יצחק אוסדיטשר ורעייתו רחל. לייבל'ה מאחל להיפגש בחתונת הכסף בעוד שנתיים, על סיר צ'ולנט ממיטב מטבחם של האוסדיטשרים.

מזל טוב גם ליועץ התוכן הבלתי נלאה של 'בקהילה', אהרן קליגר, לרגל יום הולדתו השבוע. אל תדאגו, החבר'ה במערכת פינקו את קליגר בעוגה מעשי ידי מאפיית אנג'ל.

צמרת דגל התורה השתתפה השבוע בשמחת הבר מצווה לבנו של נציג דגל התורה בקרית אתא, הרב סימון מושאשווילי. הבר מצווה התקיימה באולמי הנסיכה בחיפה, אליהם הגיעו שלושת ח"כי הסיעה - גפני, אשר ומקלב, המועמדים למקום השמיני איצ'ה רייך ומנחם שפירא, מיכי אלפר מחיפה ומנכ"ל יתד זליג אורלנסקי ועוד.



פינת החידות:
איזה עיתונאי בכיר נאלץ השבוע לתלות במו ידיו פלקטים לצרכים שאינם קשורים ישירות לבחירות, במשרד נידח בירושלים?

מי הם שני העסקנים החרדים, בעלי מקצועות חופשיים, שקיבלו השבוע פניה מאשת הטייס איילת שקד, שביקשה מהם להתמודד בפריימריז של הבית היהודי בתמיכתו המובטחת של היו"ר בנט? [לתשומת לב הגולשת שקד, לייבל'ה נורא נעלב, לאור קשריו הענפים עם איילת בעבר הוא ציפה לקבל גם שיחה שכזו].
לייבלה גפני ליצמן דרעי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד