כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יממה קודם

הצדיק רבי דב קוק: "בטבריה זה אזעקות שווא"

אזעקה פילחה אתמול את העיר טבריה, מתברר כי יממה קודם לכן בעת שנשאל הצדיק רבי דב קוק מה לעשות אם יהיו אזעקות, הרב השיב כי זה אזעקות שווא. צפו בתיעוד וידאו 

הצדיק רבי דב קוק: "בטבריה זה אזעקות שווא"
הצדיק רבי דב קוק צילום: שוקי1

יממה קודם האזעקה בטבריה שהתבררה כאעזקת שווא הגיע הרב יקותיאל אוהב ציון לצדיק הגאון רבי דב קוק,  ושאל אותו מה לעשות אם יהיו אזעקות בטבריה, הרב השיב בזה הלשון: "זה אזעקות שוא, הם אוהבים להזעיק אני כבר מכיר אותם... בטבריה אין אזעקות... אני כבר לא רוצה לדבר על זה"..

הרב יקותיאל אוהב ציון פרסם את הדברים ביום שלישי במכתביו היוצאים לציבור דבר יום ביומו על ידי מערכת "עץ חיים" להפצת דברי תורתו של הרב דב קוק, במכתב עשרה הוראות לזמן המלחמה ובתוכם נושא האזעקות בטבריה.

גם רעייתו, הרבנית לאה קוק פרסמה כדברים הללו בשם בעלה הקדוש המגן של טבריה. אתמול (רביעי) היו אזעקות בטבריה, הרבה נכנסו לפאניקה, כמובן שלאחר כשעה פרסמו שהכל היה בטעות... אזעקות שווא. 

בתוך כך, עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין פרסם תשובה לתושבים הגרים בטבריה, השואלים האם לברוח מהעיר כשקיים חשש מהאויבים הגרים בצפון?. 

הגר"י זילברשטיין השיב נאמר במסכת תענית כא: בשכנותו של רב לא הייתה מגפת הדבר, חשבו כולם שזכותו של רב היא זו שהגינה על התושבים, נתברר שאילו הייתה זו זכותו של רב היה זכותו להגן על כל העיר, אלא היתה זו זכותו של יהודי קברן. שואל רבנו השפת אמת, למה באמת זכותו של רב לא הגינה?,  השיב השפת אמת שזכותו של צדיק יכולה להגן רק על מי שמתחבר לצדיק, וכנראה שבדורו של רב לא כולם כבדו אותו כראוי ולכן זכותו לא הגינה עליהם.

"זכינו וזכתה העיר טבריה שאיש קדוש מאד גר שם עם רעייתו, והם חתני הגאון הצדיק המקובל רבינו דב קוק שליט"א ורעייתו, לכן הוא מגן על כל מי שדבק בו ובתורתו", כתב הגר"י זילברשטיין.

המקובל הרב דב קוק טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד