י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"לתת מענה יעיל"

ח"כ יוני משריקי מונה ליו"ר ועדת הבריאות

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה הערב את מינויו של יונתן יוני משריקי (ש"ס) כיו"ר הוועדה. משריקי: ״אני מבקש מכאן להודות על המסירות הגדולה״

ח"כ יוני משריקי מונה ליו"ר ועדת הבריאות
ההצבעה בועדה צילום: דוברות הכנסת

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה הערב (חמישי) את מינויו של יונתן יוני משריקי (ש"ס) כיו"ר הוועדה. זאת לאחר שיו"ר הוועדה הקודם, ח"כ אריאל בוסו, מונה כשר הבריאות.

יו"ר ועדת הכנסת, אופיר כ"ץ אמר בישיבה כי "כנבחר-ציבור הקשוב לציבור, אני בטוח שהיו"ר החדש יביא לבדיקה ולפיקוח את הכואב לציבור, ולשנות את הנדרש". שר הבריאות הנכנס בוסו, ציין את האחריות כיו"ר ועדת הבריאות, ואת החובה לדרוש מהמשרד תשובות ראויות ומדויקות.

היו"ר הנכנס ח"כ יוני משריקי, פנה בפתח דבריו למשפחות החטופים והנעדרים: "ליבנו אתכם בשעה הקשה הזו שאתם מצויים באי וודאות לגבי גורל יקירכם. אנו מתפללים לשובם בשלום של יקירכם. אני מבקש לשלוח מפה בשמי ובשם חברי הוועדה תנחומים למשפחות הנרצחים שנרצחו על קידוש השם, ליבנו אתכם". משריקי הוסיף: "אני מבקש לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים המאושפזים בבתי החולים".

לדבריו, "היום בבוקר נקראתי על ידי יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, למלא את תפקיד של יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת. אני מבקש להודות ליו"ר התנועה על האמון שנתן בי. אבקש להודות לשר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו ולאחל לו הצלחה בתפקידו החדש. אין לי ספק שנעבוד בשיתוף פעולה פורה. כמי שכיהן בתפקיד זה משמעות של החלטות הוועדה לא זרות לו".

הוא הוסיף: "ועכשיו לתפקיד הוועדה בימים אלו. ראשית, הוועדה רואה ברופאים וברופאות, באחים ובאחיות, בצוותי הרפואה ובכלל המתנדבים הרבים הנמצאים בשטח חלק בלתי נפרד ממערך הלחימה של ישראל. אני מבקש מכאן להודות על המסירות הגדולה. (בעת הזו אין מחנאות וכולנו מאוחדים בכדי לפעול למען תושבי מדינת ישראל) בימים האחרונים כלל חברי הכנסת מגויסים כאחד בעבודה שוטפת במסגרת פעילות חמ"ל הכנסת מתוך שיתוף פרלמנטרי בין כל הסיעות – ובאחדות מופלאה, ואת הרוח הזו אני מצפה לראות גם כאן בחדר הוועדה".

משריקי המשיך: "בתפקידי כיו"ר ועדה בכוונתי להעלות על סדר היום את מספר נושאים חשובים הדורשים טיפול. שירותי בריאות יעילים למפונים המצויים במרכזי הפינוי הפזורים ברחבי הארץ. הוועדה תעקוב מקרוב אחר אפקטיביות שירותי הבריאות הניתנים למפונים. החזרת החוסן לאוכלוסייה, אנו נצטרך לוודא שאזרחים לא מפתחים פגיעות ושומרים על החוסן. אני מצפה מכלל הגורמים הרלוונטיים ומשרדי הממשלה שעוסקים בכל הקשור לליווי וסיוע רגשי שיפעלו בשיתוף פעולה עם הוועדה לצורך מיצוי הכוחות בצורה מיטבית על ידי שימוש בכל האמצעים העומדים ברשותנו כדי שנוכל לוודא שהמענים הנדרשים יינתנו בפריסה ארצית וביעילות הנדרשת".

הוא התייחס למוכנות בתי החולים בצפון: "כולנו מבינים את החשיבות הקיימת בצורך להיערך כראוי בכלל הזירות, היערכות זו כוללת גם מוכנות בתי החולים בשעת חירום וגם נושא (מיגון בתי החולים). מוטלת עלינו כחברי כנסת אחריות כבדה לדאוג לבריאותם של תושבי מדינת ישראל. אחריות גדולה וכבדה ואני כיו"ר הוועדה לוקח על עצמי את המשימה בכובד ראש. אני נושא תפילה לבורא עולם, שבעזרת השם נוכל חברי הוועדה ביחד לדאוג לטובת מערכת הבריאות שתהיה חזקה ואיתנה ותוכל לתת מענה יעיל ומיטבי בשגרה ובעתות חירום כמו התקופה הנוכחית", כך משריקי.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד