כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אנטישמיות מרקיעת שחקים

יסתירו את הזהות היהודית: בתי הספר יהודיים באמסטרדם ובלונדון יהיו סגורים היום

שני בתי ספר יהודים בלונדון יהיו סגורים עד יום שני למען 'בטיחות הילדים'. בית הספר היסודי "תורה ודעת" ובית הספר היסודי "עטרת בית יעקב" ייסגרו עד יום שני, כך הודיעו אתמול להורים. בנוסף בתי ספר יהודיים באמסטרדם גם יהיו סגורים היום

בית ספר יהודי בלונדון: אילוסטרציה
בית ספר יהודי בלונדון: אילוסטרציה צילום: 'פינטר טראסט'

בתי ספר יהודיים באמסטרדם יהיו סגורים היום שישי, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, ההחלטה הגיעה על רקע איומים של גורמי טרור ותומכיהם באירופה לפגוע ביהודים.

מדיווחים בתקשורת ההולנדית עולה, כי ההחלטה התקבלה מתוך מחשבה על בטיחות התלמידים והמורים. בתוך הקהילה היהודית ההולנדית יש חשש לאחר שחמאס קרא לקיים היום הפגנות ברחבי העולם המוסלמי כדי לתמוך בפלסטינים, כך דיווחה סוכנות העיתונות ההולנדית ANP.

בנוסף שני בתי ספר יהודים בלונדון, בית הספר היסודי "תורה ודעת" ובית הספר היסודי "עטרת בית יעקב" יהיו סגורים עד יום שני למען 'בטיחות הילדים', כך דיווחה התקשורת המקומית. מנהל "תורה ודעת", הרב פלדמן, אמר כי אמנם לא היה 'איום ספציפי' על בית הספר, אך זו "לא החלטה שהתקבלה בקלות ראש".

התקריות האנטישמיות עלו ב-300% בבריטניה לאחר ההתקפה של חמאס על ישראל, מה שהוביל לפחות בית ספר אחד להזהיר את תלמידיו היהודים להסתיר את זהותם.

שני בוגרי בית ספר יהודי בלונדון נהרגו במהלך הטבח של חמאס בשבת. המנהלים אמרו להורים שתלמידים צריכים להימנע מללבוש ביגוד שעלול לזהות אותם כיהודים, נאמר להם לחבוש כובעי בייסבול על ראשם ולא כיפות.

משטרת ניו יורק ביטלה את כל החופשות לשוטרים ביום חמישי והורתה על כולם להיות במדים, כך על פי שני בכירי אכיפת החוק. הפקידים אמרו לרשת NBC כי משטרת ניו יורק תביא אבטחה נוספת באתרי תרבות ובתי כנסת היום.

בנוסף המטה לביטחון לאומי פרס אתמול הודעה בנושא: על רקע מבצע "חרבות ברזל" הנהגת חמאס יצאה בקריאה לכלל תומכיהם בעולם לקיים "יום זעם" היום, במסגרת זאת קריאה לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים. מכך סביר כי יתקיימו במדינות שונות בעולם אירועי מחאה, אשר עלולים להתפתח לאירועים אלימים. לאור זאת, המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכלל הישראלים השוהים בחו"ל, לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים אודות הפגנה/אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם.

חמאס בריטניה פלסטינים הולנד מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד