י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ההבדל בין המדינות שנמצאות במלחמה

הוושינגטון פוסט: הרוסים נמלטו מהגיוס, הישראלים חזרו מחו"ל להילחם"

בטור דעה ב'וושינגטון פוסט' נכתב כי רודנים וטרוריסטים לעיתים קרובות מזלזלים ביכולת הלחימה של דמוקרטיות ליברליות. חמאס ביצע טעות עם ההתקפה הברברית שלו על ישראל. חיזבאללה יעשה טעות דומה אם ייכנס למלחמה כעת

הוושינגטון פוסט: הרוסים נמלטו מהגיוס, הישראלים חזרו מחו"ל להילחם"
ההרס הרב בעזה מתקיפות צה"ל צילום: דובר צה"ל

לצד הביקורת על התנהלות ישראל במספר נושאים, העיתון ה'וושינגטון פוסט' משבח את ישראל על הלכידות ועל רוח הלחימה.

בטור דעה שפרסם מרק בוט, עמית בכיר במועצה ליחסי חוץ ומחבר הספר "הטרגדיה האמריקאית בווייטנאם" הוא כותב כי רודנים וטרוריסטים לעיתים קרובות מזלזלים ביכולת הלחימה של דמוקרטיות ליברליות. נפוליאון לעג לאנגליה כ"אומה של בעלי חנויות" והפסיד, היטלר חשב שארצות הברית היא "מדינה רקובה", "חצי מיוהדת וחצי מרושלת", אוסמה בן לאדן חשב שאמריקה היא "סוס חלש", כך גם חמאס ביצע כעת טעות בחישוב חמור עם ההתקפה הנוראה והברברית שלו על ישראל, שהביאה לאובדן החיים החמור ביותר של העם היהודי מאז השואה. חיזבאללה יעשה טעות דומה אם ייכנס למלחמה כעת.

הוא כותב כי בעוד רוסים רבים נמלטו מהמדינה כדי להימנע מלהישלח למלחמה באוקראינה, ישראלים שהיו בחו"ל טסו הביתה להילחם מול האויב מעזה. בתוך ימים ספורים, ישראל כבר גייסה 360,000 חיילי מילואים - הישג שמעט מדינות אחרות יכלו להשיג. זה שווה ערך כאחוז מהאוכלוסייה, לגיוס של כמעט 11 מיליון חיילים אמריקאים, מספר שארה"ב לא ראתה מאז מלחמת העולם השנייה.

הוא מציין כי חיל האוויר הישראלי כבר תוקף את רצועת עזה מהאוויר, ובקרוב ייכנסו כוחות היבשה. הם יעמדו בפני משימה קשה להפליא, יצטרכו להתקדם דרך אזורים עירוניים צפופים מלאי מלכודות ומנהרות, תוך ניסיון איכשהו לשחרר יותר מ-100 ישראלים שמוחזקים שם כבני ערובה. הוא מציין כי בניגוד לפוטין שלא יודה בתבוסה באוקראינה ולא יחליף את שר ההגנה הכושל שלו ואת הרמטכ"ל שלו שכשל, בדמוקרטיות אמיתיות כמו ישראל, העם יגבה מחיר מהממשלה שכשלה בהגנה על הדרום.

 

חמאס עזה ארצות הברית בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד