כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ירושלים: כינוס תורני בבית הכנסת 'החורבה'

מעמד תורני בהשתתפות נגר"ש הכהן קוק וראשי 'עוז והדר' התקיים בבית הכנסת העתיק 'החורבה' בירושלים

צילום: אלי קובין
צילום: אלי קובין

"מי שמכיר את קורותיו של המקום הקדוש הזה יודע כי אין זה כי אם בית אלוקים וזה שער השמים". כך פתח הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבו של בית כנסת 'החורבה' ורב העיר רחובות את משאו מול ארון הקודש המפואר. "כל גדולי וצדיקי ירושלים חרדו לקדושת המקום, עד שאמרו צדיקים כי זו היא החורבה שבה נגלה אליהו הנביא לתנא הקדוש רבי יוסי".

"בשנים האחרונות זכה עם ישראל, שבאה גאולה למקום הקדוש הזה. לאחר עשרות שנות חורבן ושיממון, זכינו לברך על המוגמר ולחנוך את בית המדרש, אשר שמעתי מפיהם של גדולי הדור בשמם של צדיקי הדורות כי שיקום המקום הזה מקרב את הגאולה". את דבריו אמר הגר"ש, במעמד מיוחד שהתקיים בבית הכנסת בהשתתפות הרבנים הגאונים בני משפחת זילברמן מראשי הקהילה, הרב ישראל הנאו מנהל בית הכנסת, ורבים ממתפללי ולומדי ביהמ"ד ותושבי העיר העתיקה.

במעמד צוין חנוכת ספריית הקודש שבמקום, כאשר בתווך נמצאים מיטב ספרי הלימוד של ממלכת התורה "עוז והדר" העומדת תחת נשיאותו של הגה"צ רבי יהושע לייפער שליט"א. הספרים נתרמו לבית הכנסת על ידי נדיב נכבד אשר ביקש לחזק את המקום המיוחד והנכבד, לדרבן את הלומדים שיבואו לקבוע שיעורים בין כתליה.

לאחר מכן, נשא דברים הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, ראש מתיבתא "עוז והדר", שבא להשתתף במעמד יחד עם הרב חנוך דרנגר מנכ"ל "עוז והדר", שהזכיר את ביקורו של הגרי"ש אלישיב שטרח ובא באחרית ימיו, וציין כי "עלינו בני-התורה לעשות הכל כדי שהמקום הזה יישמר כמקום של תורה ותפילה בכל שעות היממה, כפי שמפליאים לעשות זאת הרבנים לבית זילברמן שזכו להקים במקום הקדוש הזה לגיונות של תלמידי חכמים שיושבים יומם ולילה. ראוי בית כנסת זה שכל קירותיו יעטרוהו בספרים הקדושים, כך ירבו גם הלומדים במקום בכל שעות היממה".

הרב ישראל גליס, שהנחה את המעמד, תיאר את יגיעתם ועמלם של גדולי הדורות במקום הנכבד והקדוש של בית הכנסת החורבה. כאשר בסיום דבריו נשא תפילה שיזכה אותם הקב"ה להמשיך בפעילות הברוכה של לימוד התורה.
החורבה עוז והדר בית כנסת הרב קוק דרנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד