י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מאות הרוגים במיתות משונות 

חכם ניסים בן שמעון במכתב חיזוק: "כשאתם חיים בפירוד קשה עלי"

מכתב מחזק ומשיב נפש שכתב הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון בעקבות המלחמה בו הוא מבקש שכל אחד יתעורר ויקבל על עצמו תיקון אחד ממעשיו. הרב מציין את הערבות ההדדית בימים אלו כאשר חרדים מביאים לחיילים אוכל באהבה. המכתב המלא

חכם ניסים בן שמעון במכתב חיזוק: "כשאתם חיים בפירוד קשה עלי"
חכם ניסים בן שמעון צילום: שוקי לרר

תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב וממנה יושע" כתב הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון מכתב חיזוק בעקבות המלחמה הקשה והמצב בארץ הקודש. 

במכתבו שהגיע ל'בחדרי חרדים' כותב חכם ניסים: "הנני פונה בזה לכל א' וא' מבני ישראל להתעורר מתרדמה לדעת כי המצב בו אנו נמצאים מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, מאות הרוגים בכל מיני מיתות משונות ואכזריות, ונלקחו בשבי בידי זרים אכזרים וכל זה התחיל ביום שמיני עצרת עליו אמרו חז"ל אמר הקב"ה קשה עלי פרידתכם".

"וכל המתבונן רואה שיד ה' עשתה זאת ואין זה מקרה שקרה לכן חובה עלינו להתעורר וכל א' יקבל על עצמו לפחות תיקון א' ממעשיו כי טבעו של אדם לתלות החסרונות באחרים כפי שכתוב ביונה הנביא כאשר ברח ולא רצה לקיים ציווי של ה' כאשר רצו המלחים לברר בשל מי הרעה באה עליהם שאלו את יונה אמר להם את האלוקים אני ירא למרות שהוא בורח לא לקיים דבר ה' עדיין הוא אומר על עצמו "אני ירא שמים" לקבל על עצמינו להיות באחדות ולא בפירוד כפי שפירשו קשה עלי פרידתכם הכוונה כשאתם חיים בפירוד קשה עלי".

חכם ניסים בן שמעון כותב על הערבות ההדדית שיש בימים אלו: "וב"ה נעשה קידוש ה' גדול מאוד כאשר אנשים חרדים מביאים לחיילים העומדים לצאת למלחמה מאכל ומשקה באהבה ואחוה ובע"ה נזכה שחרדים עם חרדים ועם חילוניים יחיו באהבה ואחוה שלום ורעות לעשות רצון אבינו שבשמים ובזכות זה יצילנו ה' כפי שנאמר חבור עצבים אפרים הנח לו וכבר אמרו חז"ל תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, נתפלל לאבינו שבשמים שיבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות אמן ואמן".

את מכתבו מסיים במילים "להשתדל לתת צדקה לכל מבקש".

חכם ניסים בן שמעון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד