כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

במרכז הקליטה נערכים לשבת מרגשת

מרכז הקליטה והאירוח של תושבי הדרום בבני ברק נערך לשבת המונית מרגשת ומרוממת

במרכז  הקליטה נערכים לשבת מרגשת
המתנדבים במרכז הקליטה צילום: באדיבות המצלם

מאז נפתח מרכז האירוח והקליטה של ארגון הצלה באולמי כליל מלכות ע"י איש העסקים מנחם כרמל, הפך המתחם למוקד המרכזי עבור מפוני היישובים בדרום. מיד עם ההודעה על פתיחתו של מרכז הקליטה, החלו להתקבל מאות פניות שהגיעו ממשפחות תושבי העיר בני ברק שמעוניינות לסייע באירוח, הכנת מזון ותרומת מצרכים, ציוד, ביגוד ותרומות נוספות.

במקביל, החלו להגיע למרכז הקליטה, משפחות עם ילדיהם שהתפנו מאזור נתיבות, אופקים, אשקלון ושאר יישובי העוטף. חלקם הגיעו למקום כדי להתרענן ולהחליף כוחות לקראת המשך הנסיעה ליעד הסופי וחלקן בחרו להישאר במתחם ללינה עד למציאת דירת אירוח מתאימה בבני ברק.

מתחילת השבוע, הגיעו למרכז הקליטה של הרב מנחם כרמל מאות משפחות, כאשר חלקם נשלחו ע״י מוקד עיריית בני ברק, פיקוד העורף וחמל הכנסת, שטופלו מיידית וקיבלו את כל צרכיהם, החל מאוכל חם ועד מקומות לינה, ציוד לתינוקות כמו טיטולים ומטרנה, משחקים ופעילויות לילדים.

רוח ההתנדבות של תושבי העיר, מפעימה גם היא. מבוקר עד ערב מגיעים למרכז הקליטה משפחות שמבקשות לתרום ולארח משפחות מהדרום, זאת במקביל לבעלי לב רחב שהתנדבו להכין סנדביצ'ים למשפחות וארוחות חמות לשוהים במתחם.

מידי בוקר, יוצאים ילדי המשפחות מהדרות למתחם הבי ג'אמפ של עיריית בני ברק, ביוזמתו של סגן ומ״מ ראש העיר, הרב חנוך זייברט, להתרענן במשחקיה, בטרמפולינות ולשכוח מהתלאות שעברו במהלך החג והשבת בשהותם בשדה הקרב.

כעת, נערכים המפעילים לשבת הקרובה, לאירוח מאות המשפחות ולהכנת ארוחות השבת לשוהים במתחם ולמשפחות שנמצאות בדירות אירוח בעיר. בקייטרינג של אולמי "היכלי מלכות" בבעלותו של הנדיב הרב מרדכי שימון כבר עמלים על הכנת תבשילי השבת שיעניקו למשפחות חוויה נעימה ככל האפשר.

הרב מנחם כרמל הודה למתנדבי הצלה על פועלם הרב למען מאות המשפחות, לדבריו: ״עשרות המתנדבים עזבו במשך השבוע את הבית על מנת לסייע ולהציל את הנפשות. ביום יום מתנדבי הארגון פועלים למען הצלת חיים. גם בהתנדבות הזאת, מדובר על הצלת חיים ממשית. אני מודה לכם בשם מאות המשפחות.״

לדברי הרב אשר שלומוביץ יו"ר הצלה: "המראות במרכז הקליטה מעודדות ומחזקות מאוד במיוחד בימים אלה. לצד הסיוע הנדיב של הרב מנחם כרמל שלקח על עצמו את מימון הפרויקט אנחנו מקבלים מאות פניות לאורך היום ממשפחות תושבי העיר ומחוצה לו שמבקשים להתנדב, לתרום, לארח ולסייע בכל מה שאפשר. אנחנו מתמקדים בהכנות לשבת, ובטוחים שזאת תהיה שבת מרגשות ומרוממת במיוחד. זאת כמובן במקביל לפעילות השגרה של כונני וחובשי הצלה שידיהם עמוסות בפעילות בכל רחבי הארץ".

הצלה בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד