י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
פלשו בדיוק לפי התכנון

המחדל הגדול: חמושי חמאס התאמנו פחות מקילומטר מהגבול עם ישראל

סרטוני תעמולה של חמאס חושפים פרטים מדהימים שהובילו למתקפה על ישראל. טרוריסטים של חמאס התאמנו לקראת המתקפה הקטלנית בטווח ראייה ופחות מקילומטר מהגבול של ישראל

המחדל הגדול: חמושי חמאס התאמנו פחות מקילומטר מהגבול עם ישראל
אימונים של חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

רשת CNN מפרסמת תחקיר ממנו עלה כי חמושי חמאס התאמנו לקראת המתקפה הקטלנית בטווח ראייה ופחות מקילומטר מהגבול המבוצר של ישראל. על פי הדיווח סרטוני תעמולה של חמאס חושפים פרטים מדהימים שהובילו למתקפה על ישראל.

בתיעודים שפרסם חמאס בשנתיים האחרונות, ניתן לראות את לוחמי חמאס נמצאים באזור אימונים, יורים רקטות ולוכדים אסירים, כשהם מקיפים מבנים כביכול ישראליים.

המחנה, כך עולה מניתוח CNN, נבנה זה עתה, והיה קרוב מאוד למעבר ארז, מעבר הולכי הרגל בין עזה לישראל, לוחמי חמאס פרצו בסוף השבוע שעבר במתקפה עקובה מדם שבה נהרגו למעלה מ-1,300 בני אדם.

סרטון נוסף שצולם לפני יותר משנה, מציג את לוחמי חמאס מתאמנים בהמראות, נחיתות ותקיפות עם מצנחי רחיפה, ואכן אנשי חמאס צנחו כך ב-7 באוקטובר.

תחקיר של CNN ניתח סרטון אימונים ותעמולה שפורסמו על ידי חמאס ושלוחותיו, וגילה כי חמושי חמאס התאמנו לקראת ההתקפה לפחות בשישה אתרים ברחבי עזה.

שניים מאותם אתרים, כולל אתר האימונים במרחק של קצת יותר מקילומטר מגבול ישראל עזה. מבין האתרים הנותרים: אחד ממוקם במרכז עזה, ושלושה אחרים בדרום הרחוק של עזה.

שנתיים של צילומי לוויין, שנבדקו גם על ידי CNN, לא מראים שום אינדיקציה לפעולה צבאית ישראלית התקפית נגד אף אחד מששת האתרים שזוהו.

בעקבות הפלישה האכזרית של חמאס - שבה חטפו אנשי חמאס כ-150 בני אדם, השתלטו על בסיסים צבאיים ישראלים והשמידו עיירות וחוות - עולות שאלות לגבי הכשלים המודיעיניים והמבצעיים של ישראל.

העובדה שחמאס התאמן לקראת התקיפה בטווח ראייה מהגבול במשך שנתיים לפחות, מעלה שאלות נוספות מדוע ישראל עם צבא הריגול המתוחכם ביותר במזרח התיכון, לא הצליחה לגלות את הטבח ב-7 באוקטובר ולעצור אותו?

מדובר צה"ל לתקשורת הזרה נמסר: הממצאים אינם "שום דבר חדש". הוא הוסיף כי "לחמאס היו אזורי אימונים רבים, וצה"ל פגע באזורי אימונים רבים במהלך השנים בסבבי ההסלמה השונים".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אימונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד