כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגראי"ל שטיינמן: "מכשיר לא כשר? טרייף חזיר"

הגראי"ל נשאל האם מותר להחזיק מכשיר סלולרי לא כשר כדי לעקוב אחרי בניו להצילם מחטאים, והכריע לאסור

הגראי"ל השבוע בביתו. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל השבוע בביתו. צילום: שוקי לרר

הגראי"ל שטיינמן נשאל השבוע האם מותר להחזיק מכשיר פלאפון לא כשר, כדי שעל ידי זה יוכל לעקוב אחרי בניו להצילם מחטאים?

החברותא של הגראי"ל, תגאון רבי משה יהודה שניידר, מספר כי הגראי"ל תמה ואמר: "וכי מותר לאדם לאכול חזיר כדי להציל את חבירו מעבירה?"

בנוסף, במעמד סיום מסכת לאברכי כולל פוניבז', סיפר הגראי"ל כי שמע ממורו ורבו הגאון רבי שמחה זליג ריגר זצ"ל מבריסק, שמתחילה הציעו שידוך לגרי"ז זצ"ל את אחת מצאצאי החתם סופר, אך כשנפגש עם אבי המדוברת שתק ולא דיבר מאומה, ובהיות כן, לא יצא השידוך לפועל. והצטער אביו הגר"ח זצ"ל על זה, היות והייתה מצאצאי החת"ס. ואחר כך כשהגיע השידוך שיצא לפועל, אמר הגרי"ז לחמיו מערכה שלימה במסכת נזיר.

המשיך הגראי"ל וסיפר, כי בזמן שהיה הבית הלוי רב בסלוצק, היה שם יהודי אמיד שהחזיק קבוצת אנשים שישבו וילמדו, אנשים פשוטים, והיה מוסר לפניהם שיעור תלמיד חכם גדול בשם רבי מנדל, והבית הלוי שהכיר את גדלותו של רבי מנדל אמר לבנו רבי חיים שילך לשמוע ממנו את השיעור, והביא עמו רבי חיים כמה חברים, וכשהשתתפו בשיעור התחילו להקשות קושיות באמצע, והיו אותם בעלי בתים זועקים מען דארף ארויס ווארפין די שקצים פון דא, זיי שטערן צום שיעור. [צריך לזרוק את השקצים מכאן, הם מפריעים לשיעור], קראו ללומדים שקצים כי היה נראה להם שהם מפריעים ללמוד. והיה ר' מנדל מרגיעם "הניחו להם, הניחו להם".
הרב שטיינמן משה יהודה שניידר טריף חזיר טלפון לא כשר מכשיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד