ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אור ירוק ומכללת אפקה מציגות: אפליקציות למען הבטיחות בדרכים

הסטודנטים הציגו את עבודות הגמר שלהם בקורס "יישומי סלולאר" שהיו בסימן של בטיחות בדרכים. אור ירוק: "מתגאים בכך שדור העתיד של ישראל מבין את החשיבות של הנושא והשפעותיו"

אור ירוק ומכללת אפקה מציגות: אפליקציות למען הבטיחות בדרכים
מנחם הלוי

לאחרונה, התקיים אירוע מיוחד במכללת אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. באירוע הציגו סטודנטים בקורס "יישומי סלולאר" את עבודות הגמר שלהם שהיו בסימן של בטיחות בדרכים. האירוע הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין מכללת אפקה לבין עמותת אור ירוק וקרן רן נאור. צוותי הסטודנטים שלקחו חלק בפרויקט, פיתחו אפליקציות שנועדו לקדם בטיחות בדרכים. ארבעת העבודות הטובות ביותר, זיכו את הסטודנטים שיזמו ופיתחו אותן, בפרסים.

האפליקציה אשר זכתה במקום הראשון היא "drive awake" של אביב בלונדר ודרור רון ומטרתה לפתור את בעיית עייפות הנהגים וסכנת ההירדמות בזמן הנהיגה. למעשה האפליקציה היא מעין משחק טריוויה, המופעלת על ידי קול בלבד וכאשר מפעילים אותה היא שואלת את הנהג שאלות בנושאים שונים. העובדה שהנהג נהנה ממשחק בזמן הנהיגה מפיגה את השעמום ומסייעת לו לא להירדם על ההגה.

למקום השני בתחרות הגיעו וובה חוטיאקוב, אנדריי מיגלוביץ וימין אלמקיס שיצרו את הפליקציית "מי חסר?". מטרת האפליקציה היא לנוע את אחת התופעות הקשות ביותר – שכחת ילדים ברכב. האפליקציה משותפת לגננות ולהורים, וכאשר ילד חסר בגן, הגננת יכולה לעדכן את הרשת על כך וההורים מקבלים זאת ישירות. כך ההורים והגננות יכולים לעשות מעקב על הילדים ולזהות בקלות אם אחד מהם נשכח ברכב.

אל המקום השלישי הגיעו הסטודנטים טל אוהב-ציון וירמי אופנהיים שהציגו את אפליקציית "igotu". האפליקציה מאפשרת למשתמשים בה לדווח על מפגעי בטיחות בהם הם נתקלים. החדשנות של האפליקציה היא שלאחר צילום המפגע, במידה והמצלם הוא נוהג, האפליקציה שומרת את התמונה ואת שעת ותאריך הצילום ורק לאחר עצירה היא מאפשרת לנהג לשלוח את הצילום ולדווח על המפגע.

במקום הרביעי בתחרות נמצאים רון יזרעאלי ויעל יזרעאלי, שהמציאו את אפליקציית "4resq", המאפשרת לנהג ללחוץ על לחצן חירום בכדי לדווח על תאונות דרכים בהן הוא נתקל בדרך

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "טכנולוגיות מתקדמות הן אחד הכלים היעילים לצמצום תאונות דרכים. שיתוף הפעולה עם מכללת אפקה הוכיחה כי במסגרת קורס אקדמי ניתן להציע פתרונות מקוריים ובעלי פוטנציאל יישומי גבוה. אנו מקווים שלא רק שעוד מפתחים יקחו חלק בקידום בטיחות בדרכים, אלא שהמדינה תעודד פיתוח טכנולוגיות בשירות הצלת החיים בדרכים."
אור ירוק תנועה תאונות פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד