כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האזינו להקלטה

הרבי מקרלין: "חטפנו מכה, חייבים להפסיק את המחלוקת בציבור החרדי"

האדמו"ר מקרלין מסר שיחה לחסידים בעקבות המלחמה: "חטפנו מכה אדירה שלא הייתה כזאת בדורנו וזה מחייב כל אחד מאיתנו. כשישראל בצרה יש להרבות באהבת ישראל ויש חובה לסייע ולעזור לחיילים ולמשפחות שצריכים סיוע. יש להפסיק מחלוקות שבתוך הציבור החרדי, לפעול באחדות ולחשוב איך אנו נראים ואיך אנו פועלים יחדיו". האזינו

הרבי מקרלין: "חטפנו מכה, חייבים להפסיק את המחלוקת בציבור החרדי"
חסידי קרלין צילום: ארכיון

האדמו"ר מקרלין סטולין מסר שיחה לחסידים בעקבות המצב הקשה השורר בארץ הקודש. הרבי קרא לעזור ולסייע למשפחות. 

בעקבות קריאת הרבי מקרלין לחסידיו לצאת לסייע לחיילים, לנפגעים ולמשפחות בעוטף, הוקם חמ״ל פעילות ארצית בידי מוסדות הקהילה. בשם האדמו"ר הבהירו כי הפעילות לא נועדה לבחורים ואברכי כוללים.

האזינו להקלטה והתמליל המלא ב'בחדרי חרדים'

דבריו המלאים של האדמו"ר מקרלין סטולין

הדור שלנו לא ראה דבר כזה. כבר היו דברים קשים וגזירות במשך הדורות בהיסטוריה היהודית אך לא הייתה כזאת בדורנו. כאלו זוועות שנפש האדם לא מצליחה להכיל. אי אפשר לראות ולשמוע את מה שעשו ליהודים רק כי הם יהודים לפני כמה ימים. אלו דברים נוראיים שאין לסבול ולקבל.

זה קרה ביום אחרון של ימי החג וימים נוראים ויש לנו הרבה מה לתקן ולשפר במעשינו. בעת הזאת שעדיין זמן מלחמה וצריך סייעתא דשמיא, יש להתחזק בתורה ובמצוות ובאהבת חברים. ולפני שמסתכלים על אחרים על כל אחד לראות על עצמו מה יש לתקן ולשפר בעצמו. במיוחד יש לפעול לתקן בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום ולהגביר באהבת ישראל, כמובא באור החיים הק' על הפסוק "ה' בדד ינחנו". בזמן שישראל באחדות, גם בין חרדים וגם בין שאינם חרדים, הכל נראה אחרת.

כשאנו נמצאים בעת צרה עלינו לחשוב ולהבין שכל יהודי באשר הוא, יש לאהוב אותו בכל לב ובכל מצב ובכל דרך. יש לקרב ולאהוב כל יהודי גם כשאינו חושב כמונו ואינו נוהג כמונו. זה שיש לאהוב ולקרב לא אומר שאני צריך לנהוג כמוהו אך יש להיות יחד באהבת ישראל. בפרט כעת שיש כ״כ הרבה משפחות שבורות עלינו לפעול במה שאפשר לסייע ולחזקם. זו לא רק זכות אלא חובה גמורה על כל אחד לעזור למי שנדרש לעזרה ותמיכה בשעה קשה זו.

כידוע יש מאות אלפים שפועלים במסגרת הצבא במלחמה (חיילים) וביניהם גם כאלה מאנ"ש. יש לעשות מה שאפשר לסייע להם ולמשפחות שלהם. בפרט בעת שעם ישראל בצער יש לעזור ולסייע אחד לשני בכל דרך. זוהי אהבת ישראל אמיתית.

בנוסף, עלינו לעשות חשבון נפש ולחשוב איך אנו נראים כציבור. הציבור החרדי גדל ב״ה ואנו כבר לא ציבור קטן כבעבר והגיע הזמן לתקן ולשפר איך אנו נראים ואיך אנו מתנהגים ומה שאנו עושים כציבור חרדי ואנחנו חסידי קרלין בתוכם כי אנו חלק מהכלל.

עלינו לשנות את כל היחס שלנו לכלל ישראל ולהפסיק את המחלוקות בתוך החרדים ולפעול ביחד למען כלל ישראל ולמען שמו יתברך ולא במריבות וסכסוכים בתוך הציבור החרדי. לצערנו אנו מתעסקים בטפל וזונחים את העיקר, כשיש כ״כ הרבה בעיות בחינוך ועוד, בעוד שנדרש מאיתנו לנהוג אחרת ולהכניס בלב הדור הצעיר את החמימות לתורה ומצוות ומעשים טובים.

כולנו קיבלנו מכה קשה וכולנו חטפנו את הגזירה הנוראה בלי יוצא מהכלל. אי אפשר להתנער שזה לא קשור אלינו כי זה פגע בכל אחד ואחד מאיתנו. עלינו לפעול יחד בכדי שיהיה "שם השם ה' נקרא עליך" ושנזכה לישועה בכלל ובפרט.

מלחמת חרבות ברזל קרלין סטולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד