ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מרכז קליטה באולמות

צפו: תושבי הדרום נקלטו בבני ברק - החסידים הגיעו לשמח

שבת מרגשת ומרוממת נערכה במרכז הקליטה והאירוח שהקים הרב מנחם כרמל בבני ברק. מאות משפחות סעדו באולמי 'היכלי מלכות' ועשרות חסידי ויז'ניץ הגיעו לשמח

צפו: תושבי הדרום נקלטו בבני ברק  - החסידים הגיעו לשמח
המיטות שהוכנו לתושבי הדרום באולם צילום: באדיבות המצלם

מאות מתושבי הדרום שנמלטו מבתיהם בעקבות המלחמה סעדו את סעודות השבת כיד המלך במרכז האירוח של ארגון הצלה הסעודות נערכו באולמי "היכלי מלכות" בעיר באדיבות בעלי האולם הרב מרדכי שימון ובסיועו של העסקן הויז'ניצאי המפורסם הרב ברוך פלדמן. 

אחד הנוכחים מספר ל'בחדרי חרדים': "כמה מרגש היה לראות כשבמהלך הסעודה ביום השבת קודם נכנסו לאולם עשרות חסידים בזה אחר זה ופצחו בשירה וריקודים ובשירת 'אני מאמין'".

מאז נפתח מרכז האירוח והקליטה של ארגון הצלה באולמי 'כליל מלכות' ע"י איש העסקים הרב מנחם כרמל, הפך המתחם למוקד המרכזי עבור מפוני היישובים בדרום. מיד עם ההודעה על פתיחתו של מרכז הקליטה, החלו להתקבל מאות פניות שהגיעו ממשפחות תושבי העיר בני ברק שמעוניינות לסייע באירוח, הכנת מזון ותרומת מצרכים, ציוד, ביגוד ותרומות נוספות.

במקביל, החלו להגיע למרכז הקליטה, משפחות עם ילדיהם שהתפנו מאזור נתיבות, אופקים, אשקלון ושאר יישובי העוטף. חלקם הגיעו למקום כדי להתרענן ולהחליף כוחות לקראת המשך הנסיעה ליעד הסופי וחלקן בחרו להישאר במתחם ללינה עד למציאת דירת אירוח מתאימה בבני ברק.

מתחילת השבוע, הגיעו למרכז הקליטה של הרב מנחם כרמל מאות משפחות, כאשר חלקם נשלחו ע"י מוקד עיריית בני ברק, פיקוד העורף וחמ"ל הכנסת, שטופלו מיידית וקיבלו את כל צרכיהם, החל מאוכל חם ועד מקומות לינה, ציוד לתינוקות כמו טיטולים ומטרנה, משחקים ופעילויות לילדים.

רוח ההתנדבות של תושבי העיר, מפעימה גם היא. מבוקר עד ערב מגיעים למרכז הקליטה משפחות שמבקשות לתרום ולארח משפחות מהדרום, זאת במקביל לבעלי לב רחב שהתנדבו להכין סנדוויצ'ים למשפחות וארוחות חמות לשוהים במתחם.

הרב מנחם כרמל הודה למתנדבי הצלה על פועלם הרב למען מאות המשפחות, לדבריו: "עשרות המתנדבים עזבו במשך השבוע את הבית על מנת לסייע ולהציל את הנפשות. ביום יום מתנדבי הארגון פועלים למען הצלת חיים. גם בהתנדבות הזאת, מדובר על הצלת חיים ממשית. אני מודה לכם בשם מאות המשפחות".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד