י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נעצרו 3 פעילי להב"ה בחשד להצתת בית הספר

השלושה - יצחק גבאי והאחים נחמן ושלמה טוויטו, תושבי ביתר עלית וירושלים • גופשטיין: "להב"ה פעיל אך ורק במסגרת החוק"

בית הספר המוצת, פלאש90
בית הספר המוצת, פלאש90

בפעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל נעצרו במוצאי השבת האחרונה שלושה פעילי ארגון להב"ה החשודים בשריפת בית הספר הדו-לשוני בירושלים, וריסוס כתובות נגד ערבים ונגד התבוללות.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי הודו השלושה בביצוע המעשה. החשודים הם יצחק גבאי בן 22 מירושלים, והאחים נחמן טוויטו, בן 18 ושלמה טוויטו בן 20 מביתר עלית.

שלושת החשודים הם פעילי ארגון להב"ה - ארגון למניעת התבוללות בארץ הקודש, הפועל נגד זוגות מעורבים ומתנגד לדו-קיום ולהתבוללות בחברה הישראלית.

מחקירת החשודים עולה, כי הם הבעירו את בית הספר הדו לשוני, מאחר ובבית הספר לומדים יחד יהודים וערבים, ובמטרה לעלות את ההתנגדות לדו-קיום והתבוללות לראש סדר היום הציבורי והתקשורתי.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צוותי הכיבוי בשטח בית הספר. צילום: כבאות והצלה ירושלים

השלושה, חשודים כי במוצאי שבת לפני כשלושה שבועות, נכנסו למבנה בית הספר הדו לשוני ברחוב אריה בעהם בשכונת פת בירושלים, ריססו כתובות נאצה והציתו אש.

על פי התמונות ממצלמות האבטחה שהגיעו לידי המשטרה, ניתן לראות בבירור כי המציתים נכנסו מהשער האחורי של מוסד הלימודים והגיעו הישר לכיתה א' הסמוכה לשער. המציתים לא הסתפקו בכך וריססו מחוץ לכיתות כתובות נאצה בהן: "מוות לערבים", "כהנא צדק" ו"אין דו קיום עם סרטן".

"אירוע חמור זה מצטרף לשורת אירועים אלימים בהם היו מעורבים לאחרונה פעילים תומכי אידיאולוגיה כהניסטית החברים בארגון להב"ה", נמסר מהשב"כ.

בנצי גופשטיין יו"ר להב"ה, אומר בתגובה למעצרים, כי ארגון להבה פועל יומם ולילה להצלת בנות ישראל מהתבוללות.

"ארגון להב"ה פועל אך ורק בצורה חוקית". לדבריו, "מוזר שכאשר נעצרים אנרכיסיטים פעילי שמאל או בנו של חבר הכנסת דב חנין השב"כ לא מפנה את האצבע המאשימה כלפי ארגוני השמאל".

גופשטיין מאשים את השב"כ ואומר כי "השב"כ מנסה להפליל את ארגון להב"ה ולחבל במלאכת הקודש של הצלת בנות ישראל. אנחנו נמשיך לפעול באופן חוקי להצלת בנות ישראל".

עורכי הדין בן גביר וחגבי המייצגים החשודים מסרו: "בעקבות החלטת בימ"ש אתמול, נפגשנו עם החשודים אחרי חמישה ימים שנחקרו בשב"כ. גילינו התעללות קשה - מניעת שינה לחץ נפשי ומסתבר כי אחד החשודים אמר כבר ביום הראשון כי איים עליו חוקר שב"כ בחומרה.

"במצב דברים זה הם היו מסוגלים להודות גם ברצח ארלוזורוב. אנו נבקש לפסול ההודאות".
להבה כהנא הצתה בית ספר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד