ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ילדים נשארים בבית

קהילות יהודיות בגרמניה: "אנחנו מפחדים"

לאחר התקפות הטרור של חמאס בישראל ומבצע 'חרבות ברזל', גובר החשש בקרב קהילות יהודיות בגרמניה. "ההורים מפחדים, פשוט מפחדים", אמר איש צוות במעון יהודי בברלין. בגנים יהודיים רבים ילדים נשארו בבית

קהילות יהודיות בגרמניה: "אנחנו מפחדים"
בית כנסת בגרמניה צילום: depositphotos

ליאו לאטש, חבר הנהלה וראש האבטחה של ארגון הקהילה היהודית של פרנקפורט בגרמניה, הוא אחד מהאנשים הרבים שנדהמים מדוע מתקפת הטרור לא התגלתה בזמן. מרחוק הוא צפה בחוסר אונים איך ישראלים מנסים להציל חיים ללא כל הגנה צבאית. "אני לא יודע איך זה יסתיים. אנחנו לא יודעים כמה אנשים נוספים ימותו", אומר לאטש בהתייחס למתקפה קרקעית אפשרית של ישראל בעזה.

"יש רמת אבטחה מוגברת עבור המתקנים שלנו כבר די הרבה זמן", אמר דובר הקהילה היהודית בברלין, אילן קיסלינג, לתאגיד השידור הגרמני DW.

"מאז שנות ה-70, חברי הקהילה שלנו התרגלו לחיי הקהילה המתקיימים מאחורי גדרות ועם מצלמות אבטחה. לא מעט בשל העלייה המדאיגה בהתקפות על מוסדות יהודיים ברחבי אירופה, אנו ממשיכים לספק רמה גבוהה של הגנה לחברים ולמתקנים שלנו".

אך כעת, לאחר ההתקפות על ישראל של חמאס, שגרמניה, ארה"ב ומדינות נוספות מחשיבות כארגון טרור, יהודים רבים איבדו אמון באמצעי הביטחון הללו.

"ההורים מפחדים, פשוט מפחדים", אמר ל-DW איש צוות במעון יהודי בברלין. בגנים יהודיים רבים ילדים נשארו בבית.

ליאו לאטש אחראי על האבטחה של הקהילה היהודית בפרנקפורט כבר 37 שנים, אמר שהוא ניסה להרגיע את ההורים, והסביר שוב ושוב שהסכסוך מתרחש בישראל, לא בפרנקפורט. הוא אומר שהוא מייעץ להם לא להיכנס לפאניקה מכל דיווח חדשותי שאולי לא נכון.

אבל הוא מתקשה יותר ויותר להרגיע אותם. "מעולם לא היינו במצב כזה בעבר", אמר לאטש.

לאחר שחמאס גייס את העולם הערבי והמוסלמי וקרא לצאת להפגנות תמיכה בו, לאטש אמר שהוא לא מאשים הורים שמעדיפים לשמור את ילדיהם קרוב אליהם בתקופה זו.

חמאס אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד