כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סיפור אמיתי שנשמע דמיוני

משפחה פלסטינית שבנם נרצח בשדרות קוראת "לשטח את עזה"

משפחה עזתית-ישראלית מעוניינת "לשטח את עזה" לאחר שאח אחד שלהם נורה למוות על ידי מחבלי חמאס. חמשת האחים אמרו שיש להרוס את עזה עד היסוד למרות שעדיין יש להם משפחה שם לאחר שאחיהם נהרג כשהלך לקנות סיגריות

משפחה פלסטינית שבנם נרצח בשדרות קוראת "לשטח את עזה"
הכוחות סמוך לשדרות צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כתבי רשת "סקיי ניוז" נסעו לשדרות לסקר את הזוועות, תושב מקומי הפנה אותם למשפחה מאד מיוחדת בעיר. "הם איבדו אח בגלל חמאס" אמר. "אבל הם ערבים מעזה".

הם עוד משפחה מוכת צער, אבל זו שונה: משפחת טנאבור אולי חיים בישראל אבל הם ערבים עזתים. בשבת בבוקר בשבוע שעבר הם מספרים שאחיהם, אמיר, יצא לקנות סיגריות. האח יונס, בן 21, אמר שזו הפעם האחרונה שהם ראו אותו בחיים.

"שלושה מחבלים רדפו אחריו, אבל הוא לא הצליח להימלט. הם רצחו אותו סתם, אדם טוב שראה פצוע ורצה לעזור", אמר.

הם גילו מה קרה רק מתוך סרטון טיקטוק שהגיע אליהם מחבר, הוא נראה שוכב מת. "אמיר היה אדיב ונדיב, היה לו לב זהב", סיפר האח אברהם בן ה-17.

"כמו שאומרים, 'אלוקים לוקח רק את הטובים ביותר'. בחודש הבא הוא היה צריך להגיע לגיל 21". גופתו של אמיר נמצאה עם מספר פצעי ירי - עוד קורבן חף מפשע לפיגועי חמאס.

"לא היו רחמים", אמר אברהם לכתבי הערוץ הבריטי. "הם יכלו לירות בו פעם אחת אבל לא - הם ירו בו כמה פעמים, הרבה אחרי שהוא מת. הוא קיבל כדור, כאן, כאן וכאן".

יש מעט מאוד עזתים החיים בישראל; אביהם עבר לשדרות לפני שלושה עשורים כי עבד עבור ישראל. כל ששת האחים נולדו כאן. הם מדברים רק עברית.

עדיין יש להם משפחה בעזה אבל אין להם ספק מה ישראל צריכה לעשות הלאה. "חמאס הם רוצחים, הם טרוריסטים. צריך למחוק את כולם, צריך לשטח את עזה. יש לי משפחה בעזה אבל אני חושב שצריך לשטח את עזה".

אברהם סיפר שהם התגנבו החוצה כשהיריות עדיין נשמעו כדי להביא את גופת אחיהם הביתה. "אני מסתכל על המזרון המוכתם בדם עליו שכב אחי ואני חושב לעצמי 'האם זה באמת היה אמיתי?'", אמר. גופתו של אחיהם נשארה בבית במשך שעות, ונלקחה בהמשך על ידי אמבולנס.

חמאס עזה שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד