ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
רוצחים ומשקרים

חמאס הסתיר את התקיפה ממנהיגיו הפוליטיים

מוסא אבו מרזוק, מנהיג פוליטי בכיר של חמאס, אמר כי ראשי הארגון היו כל כך נחושים לשמור בסוד את תוכניתם לפלישה לישראל, הם הסתירו את הפרטים ואת עיתוי המתקפה אפילו מהמנהיגים הפוליטיים של הארגון

חמאס הסתיר את התקיפה ממנהיגיו הפוליטיים
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מוסא אבו מרזוק, מנהיג פוליטי בכיר של החמאס, התעורר בשבת בבוקר לחדשות על מרחץ דמים שאנשיו ביצעו בתושבי הדרום. המפקדים הצבאיים של חמאס בעזה, היו כל כך נחושים לשמור בסוד את תוכניתם לפלישה לישראל לפני עלות השחר, עד שהם הסתירו את הפרטים ואת עיתוי המתקפה אפילו מהמנהיגים הפוליטיים של הארגון - כולל אבו מרזוק שחי בגלות בדוחא, קטאר. 

הוא הלך לישון בלי לצפות לשום דבר, אמר לאתר 'ניו יורקר' בראיון טלפוני. "כל מנהיגי חמאס שאינם צבאיים קיבלו את הידיעה על כך לפנות בוקר בשבת", אמר אבו מרזוק.

הוא שיקר כי מחבלי חמאס לא הוציאו להורג אזרחים או ביצעו זוועות. "ייתכן שאלימות כזו נעשתה" הוא שיקר, "על ידי חמושים ואזרחים פלסטינים אשר הגיעו אחר לוחמי חמאס" דרך פתחים בגדר הביטחון אמר. "הופתענו מהתאריך אבל לא מהמעשים" הוסיף.

מחימר אבוסדה, פרשן פוליטי מעזה, אמר כי ההבדל בגישה בין מנהיגי חמאס לשאר העזתים ברור: "לעם הפלסטיני בעזה יש הרבה מה להפסיד. רוב הפלסטינים לא רוצים למות, והם לא רוצים למות מתחת להריסות. אבל ארגון אידיאולוגי כמו חמאס מאמין שלמות למען מטרה צודקת זה הרבה יותר טוב מאשר לחיות את החיים חסרי המשמעות האלה".

משפחתו של אבו מרזוק מתגוררת בעיר רפיח בעזה, ואחד מאחיו, יוסף, חוסל השבוע בתקיפה אווירית. אבו מרזוק אמר: "הפלסטינים מוכנים לשלם מחיר גבוה עוד יותר עבור חירותם".

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד