ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ציר הרשע מתאחד

"ניאלץ להתערב" • המסר האיראני שהועבר לישראל

תוך כדי הלחימה בחמאס עזה, שר החוץ האיראני דילג ביממה האחרונה בין לבנון, סוריה וקטאר. האיראנים העבירו מסר לישראל כי אם המצב בעזה יסלים היא תיאלץ להתערב

"ניאלץ להתערב" • המסר האיראני שהועבר לישראל
תקיפות צה"ל בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

איראן העבירה מסר לישראל באמצעות האו"ם ולפיו אם תימשך פעולת צה"ל בעזה היא תיאלץ להתערב, כך דווח ב'וואלה' מפי מקור דיפלומטי שמעורה בפרטים.

אם וכאשר תגיע תגובה איראנית באופן ישיר, או באמצעות המיליציות בסוריה ובעיראק או שמא באמצעות מתן גיבוי לכניסה של חיזבאללה ללחימה, תהפוך את המשבר המעמיק בעזה למלחמה אזורית כוללת.

בתוך כך, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן נפגש בשבת עם שליח האו"ם למזרח התיכון טור וונסלנד בביירות בירת לבנון.

דיפלומט שמעורה בפרטים ציין בפני העיתונאי ברק רביד מ'וואלה', כי שר החוץ האיראני שב במיוחד מדמשק בירת סוריה לביירות פעם נוספת כדי להיפגש עם שליח האו"ם. זו היתה הפגישה הראשונה של שליח האו"ם עם גורם איראני רשמי.

אותו מקור דיפלומטי ציין עוד כי שר החוץ האיראני אמר לשליח האו"ם כי איראן לא מעוניינת בהפיכת העימות בעזה למלחמה אזורית ואף מעוניינת לנסות להביא לשחרור האזרחים החטופים שבידי חמאס. אולם, שר החוץ האיראני הבהיר לשליח האו"ם כי לאיראן ישנם קווים אדומים ואם פעולת צה"ל בעזה תימשך ותסלים לכדי כניסה קרקעית - איראן לא שב מנגד ותגיב.

לאחר הפגישה עם שר החוץ האיראני, שליח האו"ם למזרח התיכון טור וונסלנד שוחח עם היועץ לביטחון לאומי, צחי הנגבי ועם גורמים נוספים בממשלת ישראל והעביר להם את המסר האיראני.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לידיעה.

בתוך כך שר החוץ האיראני המריא אמש לקטאר, שם נועד בדוחא עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה.

לצד זאת משלחת איראן לאו"ם, אמרה: "פשעי המלחמה ורצח העם מצד ישראל לא ייעצרו מיידית, המצב עלול לצאת משליטה ולהביא להשלכות מרחיקות לכת, שאחריותן מוטלת על האו"ם, מועצת הביטחון והמדינות שמובילות את המועצה לעבר מבוי סתום".

איראן מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד