ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סטודנטים תומכי טרור

מיליארדר ישראלי הפסיק תמיכה בהרווארד בגין תגובה נוראית להתקפות חמאס

המיליארדר הישראלי עידן עופר הפסיק לתמוך באוניברסיטת הרווארד בגין תגובה מזעזעת להתקפות חמאס. עידן עופר, הוא אחד מהישראלים העשירים בעולם עם הון המוערך בכמעט 20 מיליארד דולר

מיליארדר ישראלי הפסיק תמיכה בהרווארד בגין תגובה נוראית להתקפות חמאס
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

המיליארדר הישראלי עידן עופר ורעייתו בתיה, תומכים משמעותיים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, החליטו לעזוב את תפקידיהם בדירקטוריון הרווארד במחאה על האופן שבו ראשי אוניברסיטאות הגיבו להתקפות הטרור של חמאס על ישראל.

"למרבה הצער, האמון שלנו בהנהגת האוניברסיטה נשברה ואיננו יכולים בתום לב להמשיך לתמוך בהרווארד ובוועדותיה", אמרו בני הזוג בהצהרה ל-CNN.

עידן עופר, אחד מהישראלים העשירים בעולם עם הון המוערך בכמעט 20 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, אמר כי "ההחלטה שלנו לפרוש מהדירקטוריון נגרמה בגלל היעדר ראיות ברורות לתמיכה מצד הנהגת האוניברסיטה. לעם ישראל בעקבות האירועים הטרגיים של השבוע האחרון, יחד עם חוסר הנכונות לכאורה להכיר בחמאס באשר הוא, ארגון טרור".

עידן עופר, אחד מהישראלים העשירים בעולם עם הון המוערך בכמעט 20 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, אמר כי "ההחלטה שלנו לפרוש מהדירקטוריון נגרמה בגלל היעדר ראיות ברורות לתמיכה מצד הנהגת האוניברסיטה לאזרחי ישראל בעקבות האירועים הטרגיים של השבוע האחרון, יחד עם חוסר הנכונות להכיר בחמאס באשר הוא, ארגון טרור".

"עם כל כך הרבה דיסאינפורמציה המופצת במדיה החברתית, חיוני שהמוסדות הגדולים בעולם ידברו בקול ברור וחד משמעי בזמן קריטי זה", הוסיפו השניים.

מוקדם יותר השבוע פרסמה קואליציה של קבוצות סטודנטים בהרווארד מכתב המאשימה את ישראל לבדה בפיגועי חמאס, מה שגרם לביקורת חריפה וקריאה לא להעסיק את הסטודנטים החתומים על המכתב.

מהרווארד לא התייחסו להתפטרות ולביקורת מהעופרים. במקום זאת, נשיאת הרווארד, קלודין גיי הבהירה: "אנשים שאלו אותי איפה אנחנו עומדים. אז תן לי להיות ברור. האוניברסיטה שלנו דוחה טרור - זה כולל את הזוועות הברבריות שביצע חמאס", אמרה גיי. "האוניברסיטה שלנו דוחה שנאה - שנאה ליהודים, שנאה למוסלמים, שנאה לכל קבוצה של אנשים על סמך אמונתם, מוצאם הלאומי או כל היבט של זיהוים".

לאחר פרסום ההצהרה האנטי-ישראלית, מנכ"לים ובעלי עסקים, כולל מיליארדר קרנות הגידור ביל אקמן, קראו לפרסום פומבי של שמות הסטודנטים הקשורים לארגונים שתמכו בהצהרה, וקבעו כי הם לא יתקבלו לעבודה על ידו בעתיד.

משאית עם שלטי חוצות אלקטרוניות נסעה ליד הקמפוס של הרווארד ביום רביעי האחרון, והציגה את השמות והפנים של סטודנטים שככל הנראה היו קשורים להצהרה.

אנטישמיות ארצות הברית חמאס אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד