כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"רגישות למתקשים"

סיוע לתושבי הדרום ועוד: מנכ"לי הבנקים נפגשו עם הנגיד

דיון בראשות הנגיד בהשתתפות מנכ״לי הבנקים שעסק בפעולות לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה בדגש על תושבי העוטף | זאת בנוסף לצעדים המגוונים שביצעו עד כה במערכת הבנקאית

סיוע לתושבי הדרום ועוד: מנכ"לי הבנקים נפגשו עם הנגיד
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המשך הלחימה בדרום הארץ והחשש מפני חזית נוספת שתיפתח גם בצפון, הבוקר (ראשון) התקיים דיון בראשות נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים בהשתתפות מנכ״לי הבנקים. הדיון עסק בפעולות רוחביות לסיוע לאוכלוסייה שנפגעה כתוצאה ממצב הלוחמה ובדגש על תושבי העוטף והדרום וכוחות הבטחון שגויסו ללחימה, זאת בנוסף לצעדים הפרטניים המגוונים שביצעו עד כה במערכת הבנקאית.

מתחילת הלחימה התווה נגיד בנק ישראל מספר עקרונות לפעילות המערכת הבנקאית במהלך האירוע, תוך דגש על הצורך לגלות רגישות יתירה ומתן מענה ללקוחות מתקשים, ובמיקוד על אלו המתגוררים בעוטף, משפחות הנפגעים ומערך הלחימה והמפקח על הבנקים פרסם מכתב הנחיות מפורט למערכת הבנקאית עם הדגשים הללו והנחיות נוספות.

במסגרת זו הפיקוח על הבנקים פועל בימים האחרונים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות לציבור כולו ולאוכלוסיות אלו בפרט. פרטי המתווה יפורסמו באופן מסודר לתקשורת ולציבור בקרוב.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם שנגיד בנק ישראל אישר כי נוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד תום תקופת החירום.

בנק ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד