י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב אפרתי מציג: ההתעללות שלא הייתה

'יתד' פרסם טענות של כשרות 'הגר"י אפרתי', לפיהן צה"ל התעלל במשגיח • בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה שלא היו דברים מעולם

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בדיקת 'בחדרי חרדים': בשבוע שעבר פרסם עיתון 'יתד נאמן' תלונות על התעללות כביכול אותה עבר משגיח כשרות מטעמו של אפרתי. אך מהתחקיר עולה שלא היו דברים מעולם, וכפי שהודה אחד מהמעורבים בפרשה הסיפור נופח מטעמי יחצנות.

בסוף השבוע שעבר התפרסמה כתבה ב'יתד נאמן' לפיה משגיח כשרות מטעם 'ועד השמיטה' של הגר"י אפרתי, שהגיע לעבודתו בסמוך לגדר ההפרדה באזור ג'יוס שליד קלקיליה, על מנת לפקח על קטיף של "יבול נכרי", נעצר תוך יחס משפיל מצד חיילי צה"ל.

לפי הפרסום, חיילי צה"ל עצרו את המשגיח, החרימו את ציודו האישי, את הטלפון שלו ואת מפתחות הרכב, כיסו את עיניו ברטייה ואזקו אותו.

הם פינו אותו לבסיס קרוב שם נכלא למשך מספר שעות יחד עם עוד עשרות פלשתינאים במכולה.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' כי הסיפור אינו מדוייק ולא הייתה כל התעללות במשגיח. לפי התיעוד המצוי בידי 'בחדרי חרדים', נכנס המשגיח לשטח צבאי סגור, סמוך לגדר המערכת, ונעצד מטעמי בטיחות לאחר שהוזהר לא להיכנס למקום.

האברך עוכב יחד עם הפועל הפלסטיני איתו הגיע ברכבו, ונעצר עמו יחד, ולא עם פלסטינים זרים. הוא הוכנס לתוך חדר שם המתין עד להגעת נציג השב"כ והמשטרה. הטענות לפיהם נאזק ועיניו כוסו לא היו ולא נבראו.

ב'ועד השמיטה' טענו כי "מדובר בפעילות השגחה הנעשית בתיאום עם מתאם הפעולות בשטחים וכל הגורמים בצבא, וכי בניגוד לטענת צה"ל - "יש לנו היתר להיכנס אל השטח".

'בחדרי חרדים' פנה לנציגי ועד הכשרות כדי שיציגו את האישור אך עד כה לא עשו זאת.
יתד נאמן ועד השמיטה צהל גדר פלשתינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד