ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פעולה שתעורר רחמים

בקול דומע: הגר"ש גלאי מסביר כיצד אפשר להתגבר על מידת הדין

הגר"ש מביא את דברי האור החיים הקדוש שכותב שכדי להתגבר על מידת הדין צריכים לעשות פעולה שתעורר רחמים שמים

בקול דומע: הגר"ש גלאי מסביר כיצד אפשר להתגבר על מידת הדין
הרב גלאי צילום: קופת העיר

בזמן שקני התותחים עדיין יורקים אש, וטילי האויב עדיין משוגרים בתדירות גבוהה לעבר ערי ישראל, בעת שחיילי צה"ל עושים הכנות אחרונות לקראת כניסה קרקעית אל התופת של עזה, מתוך מסירות נפש עצומה במטרה להגן על עם ישראל – מרן הגר"ש גלאי שליט"א, עמוד התפילה והזעקה של הדור, קורא לציבור "לעשות פעולה שתאפשר להתגבר על מידת הדין".

לצפיה בסרטון ולתרומה למען אחינו הנתונים בצרה הקליקו כאן>>>



"אנחנו בתקופה מאוד מאוד קשה לעם ישראל", פותח מרן בקול נרגש ודומע, "אפילו המבוגרים מבינינו לא זוכרים. אבל בתקופה קשה כזאת, הקב"ה נמצא אתנו! כמו שנאמר "עמו אנוכי בצרה".
"בזמן כזה אנחנו בוודאי צריך לעורר רחמי שמים, וצריכים לדעת שהרחמים הכי גדולים שמעוררים בשמים זה כשאדם אכפת לו מהשני כאן בארץ".

מרן מוסיף עוד ומסביר את החובה המוטלת על כל אחד בעניין הזה: "אם הקב"ה בכבודו ועצמו אומר "עמו אנוכי בצרה", אז אנחנו, שאנחנו בשר ודם, וכולנו ערבים זה לזה וכולנו איש אחד בלב אחד, אנחנו ודאי צריכים לראות מה אנחנו יכולים לעשות למען אחינו הנתונים בצרה ובשביה!!!".

בשלב זה מפרט מרן שליט"א: "הדבר הראשון זה ודאי תפילה, לעורר רחמי שמים...

"אבל כתוב ב'אור החיים' הקדוש, שבזמן שמידת הדין מתוחה, אז הקב"ה רוצה לעזור לכלל ישראל, אבל כדי להשתיק את מידת הדין צריכים אנחנו לעשות פעולה כדי לעורר רחמי שמים וכך נוכל להתגבר על מידת הדין".

ומה היא הפעולה שצריכים לעשות? "צדקה וחסד שעושים זה עם זה!".

"כתוב במדרש שהמלאך גבריאל רצה לעשות כליה לעם ישראל, אמר לו הקב"ה אתה לא יכול לעשות זאת כי אני רואה שעושים צדקה זה עם זה.

"אנחנו רואים שזה מעורר את מידת הרחמים וכך נתגבר על מידת הדין, שהרי כולם רואים כמה היא מתוחה בעולם.

"מה שאנחנו יכולים לעשות למען אחינו הנתונים בצרה ובשביה בין בים ובין ביבשה, זה קודם כל להתפלל עליהם, לזעוק לבורא עולם, הדבר השני זה להראות לקב"ה שאנחנו גומלי חסדים!
"הזכות הגדולה הזאת להשתתף במגבית שעושה 'קופת העיר' כדי לעזור ולסייע ולתמוך בכל האנשים שנמצאים בעת צרה וצוקה, זה מה שיעורר רחמים שמים ונזכה בעז"ה שתסור מידת הדין מאתנו ונוכל בעז"ה להודות לקב"ה על חסדיו המרובים, ויסלק מאתנו חרון אף ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן".

לצפיה בסרטון ולתרומה למען אחינו הנתונים בצרה הקליקו כאן>>>


קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד