י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ארה"ב עודכנה

ישראל חידשה את אספקת המים לדרום רצועת עזה

ישראל החליטה לחדש היום את אספקת המים לדרום רצועת עזה. המהלך בוצע בעקבות לחץ שהגיע מצד ארה"ב להימנע ממשבר הומניטרי בדרום הרצועה

ישראל חידשה את אספקת המים לדרום רצועת עזה
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

ישראל החליטה לחדש היום (ראשון) את אספקת המים לדרום רצועת עזה, זאת כחלק מהרצון לשכנע את תושבי הרצועה להתפנות מצפונה לדרומה. בישראל אישרו כי ההחלטה אכן התקבלה. המהלך בוצע בעקבות לחץ שהגיע מצד ארה"ב להימנע ממשבר הומניטרי בדרום הרצועה.

ההחלטה התקבלה בשיחת טלפון שנערכה אמש בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראה"מ בנימין נתניהו. היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי מסר עדכון על ההחלטה לחדש את אספקת המים ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן. 

שר האנרגיה ישראל כ"ץ, התייחס לדיווחים אודות חידוש חלקי של אספקת המים לתושבי דרום רצועת עזה וכתב: "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת החמאס".

יצוין כי רק לפני שלושה ימים כתב שר האנרגיה ישראל כ"ץ שהוביל את ההחלטה להפסיק את אספקת המים לרצועת עזה ואמר: "סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא יפתח ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי. ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר".

 

 

מלחמת חרבות ברזל עזה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד