כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצב החירום

דחייה בתשלומי הלוואות ופטור מעמלות: בנק ישראל בשורה של הקלות

בנק ישראל מציע שורה של הקלות ודחיות בתשלומי המשכנתא ללא ריבית לאזרחי ישראל ברקע אי הוודאות בחזית הדרומית | שתי קבוצות של אזרחים ייהנו מההקלות, כל קבוצה ברמתה לפי מידת הנדרשות

דחייה בתשלומי הלוואות ופטור מעמלות: בנק ישראל בשורה של הקלות
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע מצב החירום שהוכרז והחשש מפני התפתחות הזירה הצפונית מכריז הערב (ראשון) על שורה של הקלות לאזרחי המדינה בנושאי עמלות והלוואת. לצורך התבחין בין רמת הנצרכות לסיוע במצב זה הבנק מחלק את האזרחים לשתי קבוצות.

בקבוצה הראשונה נמצאים כל תושבי היישובים עד 30 ק"מ מהגדר עם עזה, המשפחות שפונו מביתן או מי שמוגדר כבעל קרבה ראשונה לנרצחים ולנעדרים וכן אוכלוסיית מילואים שגויסה בצו 8.

לקבוצה זו יינתנו שורה של הקלות כגון דחייה של תשלומי משכנתאות, בהלוואות רגילות של עד 100 אלף שקל, ובאשראי עסקי של עד 2 מיליון שקל.  לגבי אורך הדחיה - התשלומים יידחו בשלושה חדשים כאשר בתום התקופה הזו תיבחן דחיה הנוספת. יודגש כי לא תהיה כל עלות ריבית בגין הדחייה. כמו כן, יינתן פטור גורף מעמלות למעט פעולות מיוחדות כגון במט"ח, ניירות ערך וכדומה.  

לקבוצה השנייה, בה נמצאים כל שאר תושבי מדינת ישראל, תינתן האפשרות לבצע דחיה בתשלומי ההלוואות אולם דחיה זו תגרור אחריה חיוב ריבית, ממש כפי שהתאפשר בזמן הקורונה.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד