כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הן נשלחו לעבוד - חשבתם שיישארו בספונג'ה?

רונן גרוס משוכנע כי אין כל פסול במאבק הנשים החרדיות, בעולם משתנה ומושפע כל העת ממהפכות • טור אישי

הן נשלחו לעבוד  - חשבתם שיישארו בספונג'ה?

דרכן של מהפיכות הן להתרחש, מהמילה "מהפיכה" לבד ניתן ללמוד שהכוונה היא לאירוע מכונן, שטרם היה, משהו חדש נולד. לפעמים, רק ברבות השנים ניתן לשפוט את המהפיכה, ולבדוק האם היא הועילה במשהו, וגם אם לאו, בוודאי שהיתה לה משמעות כלשהי.

אני עומד מן הצד ומשקיף על המהפיכה שמתרחשת לה וכבר ממש לא בשקט.

קמו להן נשים חרדיות, והחליטו שאם עד היום הן השקיפו מבחוץ על העשיה הפוליטית, ותרומתן למתרחש היתה בהכנסת הפתק הנכון לקלפי, הרי שכעת הן דורשות להיות חלק מהפעילות הפרלמנטרית, להיות חלק מנבחרות העם, ולייצג נשים באשר הן נשים, ובמיוחד נשים חרדיות.

תודו שיש בזה משהו מפתיע מצד אחד, אך לגמרי לא מן הצד השני, הרי אני כותב לאתר אינטרנטי מובהק שקרוי "בחדרי חרדים", שמו מעיד עליו שהוא הוקם בכדי לתת מענה לצורך כזה או אחר של ציבור חרדי שמעוניין להחליף דעות בפורומים השונים, שמעוניין להיות מעודכן בחדשות אנ"ש, ובחדשות מהעולם הגדול, אך בידיעה שבכל זאת,ימנעו ממנו לטובה לחזות או לקרוא דברים שלא עולים בקנה אחד עם השקפת העולם החרדית.

העולם של היום שונה מאוד מהעולם של אתמול, קל מאוד לבקר את הנשים וישנם שהגדילו ואף איימו עליהן, הרי אותם שמבקרים אותן, ומאיימים עליהן, הם אותם אלו ששלחו אותן לעבוד ולהביא פרנסה למען הבעל שמקום משכנו אחר כבוד בכוילל, הרי כך חינכו במשך כל השנים את הבנות בסמינרים: שהן יפרנסו והבעל ישב וילמד, שזוהי תכלית האישה החרדית, והגדלתם וקראתם להן "אשת חיל",וכי מה חשבתם שהן ישארו הנשים הקטנות של פעם ,שסורגות מבשלות ועושות ספונג'ות, מגדלות את הילדים ובזה מסתכם תפקידן בעולם?

נתתם להן לראות עולם, לראות כיצד נשים מגיעות למעמד גבוה בתחומים שונים, כיצד יותר ויותר דלתות נפתחות עבורן, ועכשיו כשהן רוצות לדאוג לעצמן לייצוג הולם מבחינתן בכנסת, קמה צעקה גדולה " כל כבודה בת מלך פנימה"? ולפרנס מותר לה ולייצג נשים שכמותה אסור לה? יש פה מידה גדולה של צביעות.

למהפיכות דרוש אומץ רב, ללכת נגד הזרם ולהביע דעה שונה בתכלית מהמקובל נדרשת אמונה אמיתית ושלמה במה שמבצעים.

כבר היום ישנו ציבור חרדי לא קטן, שמרגיש שדעותיו אינן מיוצגות כיאות, עם הרגשות לא ניתן להתווכח כידוע, וכשמישהו מרגיש משהו צריך לבדוק מדוע הוא חש כך.

ישנו ציבור חרדי שיוצא לעבוד, והשקפותיו קצת שונות, והוא מרגיש שאין מי שמייצג אותו. ישנה כאן בעיה אמיתית, בעיה שצריך להתמודד איתה, איומים וחרמות לא יפתרו את הבעיה, כי אם רק יעצימו אותה. יש צורך אמיתי לשבת על המדוכה ולבדוק כיצד ניתן להכיל את כולם תחת "מגבעת" אחת, לתת לכולם את ההרגשה שישנו בית אחד לכולם ,שבו כולם שייכים, ולכולם יש את הפינה האישית שלהם.

הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע באחדות, בכוח האלקטוראלי של הציבור החרדי, הרי בשורה התחתונה כולנו רוצים שכוחנו יבוא לידי ביטוי בכנסת, מחלוקות, קרעים, שסעים, מחלישים לא מחזקים.

ניתן להמשיך ולהתעלם מהקולות המגיעים מלמטה אך הקולות הללו הולכים ומתחזקים, הולכים וסוחפים, וככל שמתגברים האנשים שתומכים בשינוי הקולות גוברים וכבר לא ניתן להתעלם מהן.
בארה"ב רק לפני כחמישים שנה עוד נמנעו מלשבת יחדיו עם שחומי העור, המעמדות היו גלויים לעיני כל בין לבנים לאפרו-אמריקאים, הס מלהזכיר לימודים משותפים באותו מוסד, בין לבנים לשחומי עור {נשמע מוכר?}, וכיום נשיא ארה"ב המכהן צבע עורו כצבע השוקולדה, דברים משתנים.

שרה שנירר ע"ה, חוללה גם היא מהפיכה עצומה כשהבינה שבנות זקוקות לחינוך ולהעצמה אישית על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל שהקב"ה חנן אותן ולא להישאר רק בבית ולסרוג גרביים, הנשים של היום לא פחות צדיקות משרה שנירר, הן פשוט חיות בעידן אחר, הן ממשיכות את קו המחשבה של שנירר ע"ה.

כשגברים תוקפים נשים על עצם רצונן לעשות למען עצמן להוביל, להנהיג זה נשמע רע, זה נשמע פוגע, וממש לא נסלח,לאורך כל הדורות נשים יהודיות תפסו תפקיד חשוב בהנהגת העם היהודי ובעיצובו: אמהותינו הקדושות, הנביאות, ואפילו היתה לנו ראש ממשלה {להבדיל}.

אולי אני תמים אבל לדעתי נשים שמסוגלות לגדל 10 ילדים ולדאוג למחסורם, לבשל, לגהץ, לכבס, לצאת לעבוד והבית נראה לתפארת, רק מוכיחות שהן טובות מאיתנו הגברים ויש להן כישורים רבים וטובים מאיתנו, אז בבקשה יתכבדו ואולי יצליחו בכנסת להביא את אותן יכולות מבורכות ובמקום שנציגינו הגברים לא צלחו הן עם החכמה היתרה שלהן יעשו חיל.
נשים ריצה כנסת חרדיות אימהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד