ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

ליכוד כן, אבל רק לא ביבי! • טור אישי

כבודו של מגזר חשוב מכדי שיהא ניתן למחול עליו ברגע, והדבר תלוי בנו, הבה נכריז: ליכוד כן, ביבי לא ולא!

ליכוד כן, אבל רק לא ביבי! • טור אישי

אל תשפשפו את העיניים. כן, זוהי הכותרת המתאימה. מבחינתי, הכותרת המחויבת. רק לא בנימין נתניהו! המפלגות החרדיות שתיהן כאחת, חייבות ומיידית להודיע בקול גדול ומעל כל במה. ליכוד כן, ימין כן, ביבי לא.

מי שעשק את כבשת הרש, קצבאות הילדים, כבר בקדנציה הקודמת. מי שהקים והסכים לממשלת חרדים-ריין, על משקל יודן-ריין עם הקונוטציה הנוראה. לא יהיה חלקנו עימו.

עם כבוד אולי לא הולכים לשוק, אבל ״כבוד״ זה מטבע עובר לסוחר בבורסה הפוליטית בישראל. ממשלות הופלו והוקמו, כנסות פוזרו, בגלל ״כבוד אישי״. ״כבודו של מגזר״ חשוב עשרות מונים.

כבר ישבנו באופוזיציה. מוסדות הדת, ישיבות הקודש, בתי יעקב, חינוך עצמאי, הסטאטוס קוו המפורסם. כולם הוקמו ושוכללו כשאגודת ישראל המיתולוגית על ארבעת הח"כים התייבשו על כורסאות האופוזיציה. גם בעת החדשה לאחר מהפך 77 חבשנו את ספסלי האופוזיציה. בכבוד, בגאון! לא הודחנו לשם ״כסקנד סיטיזן״. בעברית מצויה אזרחים סוג ב׳. לא נפסלנו מראש בגלל אמונתנו!!!

על ידי מי? על ידי מי שרק אודות ובאמצעות ההתגייסות הטוטאלית שלנו, כבש את השלטון. ״נתניהו טוב ליהודים״ זוכרים? אז זהו ש״נתניהו רע מאד לחרדים״. לא רק רע, לא רק פוגע, ״עוין״. ממי שבא מספסלי מפלגת חרות המיתולוגית, שנפסלה על הסף, כבר בעת הקמת הקואליציה הראשונה ב-1948, באמירה המפורסמת של בן גוריון ״בלי חרות ומק״י״. ציפיתי ליחס אחר.

התאכזבתי, אבל לא שכחתי.

אולצתי, לא הייתה לי ברירה, לא רציתי, בבל״ת. ״שותפות אמת״ נבחנת דווקא בעיתות משבר, בימי קושי. מנין העוז לדרוש מאיתנו ״נאמנות״, שותפות לדרך? שותפות לאידיאה? כשבמבחן הראשון נזרקנו למים הסוערים והקרים, מבוזים מושפלים. חרדים יוק!!!

הליכוד שותף טבעי ומתאים. בימין אנו רואים ומוצאים חיק חמים משכבר הימים. ליכוד כן! ביבי לא! זו הקריאה, זו המחויבות. אנו מתחייבים לתמוך בכל מי שהליכוד יעמיד בראשו. למעט בנימין נתניהו. הוא, שיקושש לעצמו תומכים ממי שאיתם בחר לשבת בממשלתו הרעה, שאני מקווה גם ממשלתו האחרונה.

מחשבון אידיאולוגי של כבוד. לחשבון מעשי, קר, מנותק רגשית. לליכוד בראשות בנימין נתניהו סיכוי קלוש להרכיב את הממשלה הבאה. ללא הסיעות החרדיות הסיכוי לא קיים. הקריאה רק לא ביבי! תופסת תאוצה ותמיכה. ביבי ניקה את הליכוד מכל כוחותיו. בני בגין, מרידור, מיכאל איתן, נסיכי הליכוד בחוץ. כחלון, סער, השרים הבולטים פרשו. ביבי נשאר עם נושאי כלים חיוורים בלבד ״ייסמניים״ שאינם חשש לשלטונו האוטוקרטי. כל מי ש'איים' על מעמדו סולק. שלטון יחיד! הקיסר והקיסרית נתניהו.

בואו חשבון: הליכוד בראשות בנימין נתניהו שואף לסביבות 20 מנדטים. 22 יהיו הפתעה רבתי. השותפות עם בנט תביא עוד 16/17 מנדטים מקסימום. גם עם ח״י מנדטים חרדים, במקסימום, ביבי חייב את כחלון וליברמן לקואליציה של 64 עד 66 ח"כים. קואליציה שתלויה בלעדית בכל אחד ממרכיביה. קואליציה שתלויה בשרירות ליבו של איווט ליברמן. מחדש הסיסמא ״ממשלה ללא חרדים״!

לא אטעה באם אומר: איווט לא בכיסו של נתניהו. הוא הראשון שירצה להוריד על ביבי את הגולל. תמורת תפקיד בכיר, איווט יהיה שותף פעיל ומרכזי בקואליצית שמאל ״ללא חרדים וביבי״. גם הליכוד ללא בנימין נתניהו יהיה שותף מבורך לגועליציה החדשה. חסרי החוליות מהליכוד הנוכחי יזחלו לשם תמורת נזיד עדשים. העוינות לנתניהו יכולה להושיב את הימין על ספסלי האופוזיציה למרות ניצחון מספרי. החרדים ימשיכו להתייבש באופוזיציה.

הצ'אנס שלנו לחזור לקואליציה.

ליכוד ללא ביבי, אליו יוכלו לחבור כחלון, ליברמן, ואפי׳ הרצוג, מופז ולצערינו גם ליבני. ליכוד ללא ביבי בראשות סער או אחר, יוכל להביא משב חדש ורענן לביצה הפוליטית להחזיר את כחלון הביתה עם עוד בנים אובדים ואולי לשנות את ההתפלגות הנוראה ״בכנסת החדשה״ של מספר מפלגות בינוניות ללא מפלגה מובילה. תופעה שמאיימת על שלימות כל קואליציה עתידית ומבטיחה אי יציבות שלטונית.

באם חפצי חיים-קואליציה אנו. הקריאה רק לא ביבי. או, ליכוד כן! ביבי לא!!! מחויבת המציאות.
ליכוד ביבי חרדים ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד