ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פנינו לאן

קבינט המלחמה אישר ארבע מטרות למלחמה

קבינט המלחמה אישר ארבע מטרות למלחמה, שפורטו במסמך שהופץ בימים האחרונים בין גורמים רלוונטיים | זה מה שישראל רוצה להשיג מהמלחמה

קבינט המלחמה אישר ארבע מטרות למלחמה
נתניהו וגנץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

קבינט המלחמה אישר ארבע מטרות למלחמה: מיטוט שלטון חמאס והשמדת יכולתו הצבאית, הסרת איום הטרור מהרצועה על ישראל, מאמץ מירבי לפתרון סוגיית בני הערובה והגנה על גבולות המדינה ואזרחיה. כך נכתב במסמך שהופץ בימים האחרונים בין גורמים שונים שאמורים לסייע ביישום מטרות המלחמה ופורסם לראשונה ב'כאן 11'.

מוקדם יותר, תשעה ימים לאחר פרוץ המלחמה, נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים. בתום הפגישה אמר דודי זלמנוביץ', אחד מנציג המטה, כי נתניהו "נתן התחייבות מפורשת שאחת ממטרות המלחמה היא החזרתם הביתה".

לפי הדיווח, בממשלה התנהל ויכוח על מטרות המבצע בדיון חסוי. אחרי ששאלת מטרות המבצע עוררה מחלוקת בקבינטים המצומצמים, היא הגיעה גם לממשלה. השרה אורית סטרוק אמרה לראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק: "האם יש פער בין מה שאתה אומר והמטרות שאתה מציג ודברים של דובר צה"ל, לבין מה שהקבינט החליט בנוגע לחיסול היכולות של חמאס?".

האלוף בסיוק השיב: "זה לא מבצע רגיל, אני לא הולך לפרט. הצבא עובד רק לפי הקבינט. אני לא אחראי על דובר צה"ל". מזכיר הממשלה אמר: "שר שרוצה לראות את החלטות הקבינט יכול לבקש לעיין".

נתניהו בדיון חסוי: "אף אחד לא חושב שאנחנו צריכים לשלוט בשני מיליון פלסטינים"

כמו כן דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בישיבה החסויה של ועדת החוץ והביטחון שהתקיימה ביום חמישי על המשך הלחימה בעזה, והשיב - "אף אחד לא חושב שאנחנו צריכים לשלוט בשני מיליון פלסטינים". מלשכת נתניהו נמסר כי אינם מתייחסים לדיונים פנימיים.

מדובר היה במפגש עדכון של הדרג המדיני לחברי הוועדה, שבו השתתפו גם ראש המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל. כזכור, אחת ממטרות המלחמה שאישר הקבינט המדיני-ביטחוני היא מיטוט היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד