ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ביקור מדיני כושל

יורש העצר "ייבש" את בלינקן שעות ודחה את בקשתו

שר החוץ האמריקני נתקל בהתנגדות במהלך ביקוריו בסעודיה ובמצרים בניסיון לשכנע את מנהיגיהן לגנות את מתקפת הטרור של חמאס ולגלות גמישות מול ישראל בעזה. יורש העצר הסעודי בן סלמאן "ייבש" את בלינקן וגרם לו לחכות שעות לפגישה

יורש העצר "ייבש" את בלינקן שעות ודחה את בקשתו
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן התמודד עם התנגדות עזה מצד מנהגי מצרים וסעודיה לאמץ את השקפת וושינגטון בנוגע ללחימה בין ישראל לחמאס, בשל אהדה ציבורית שיש לפלסטינים במדינות הללו.

"שמעתי הרבה רעיונות טובים לגבי כמה מהדברים שאנחנו צריכים לעשות כדי להתקדם", אמר בלינקן אתמול לאחר הפגישות שלו עם שני המנהיגים. אבל חילוקי דעות צצו על זכותה של ישראל לבצע מתקפה קרקעית בעזה, שגם סיסי וגם מוחמד בן סלמאן העלו חששות לגביה.

הדיפלומט האמריקני הבכיר מסתובב במזרח התיכון במטרה לשכנע שותפים ערביים לגנות את המתקפה הנוראה של חמאס בישראל ולהימנע מלעורר תסיסה פנימית בתגובה לתקיפות ישראל בעזה, לאחר שהפלסטינים טבחו ב-1300 ישראלים.

השליט הסעודי נתן לבלינקן מספר שעות לפגישה שהיתה אמורה להתרחש ביום שבת בערב, אך יורש העצר התייצב לפגישה רק למחרת בבוקר, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

לאחר תחילת הפגישה, מוחמד הדגיש את הצורך להפסיק את הפעולות הצבאיות "שגבו את חייהם של חפים מפשע" ו"להסיר את המצור על עזה".

יורש העצר קרא גם לעצור את "ההסלמה הנוכחית" בסכסוך, סתירה ישירה של מדיניות ארה"ב, שתומכת בישראל לממש את מטרתה המקסימלית למיגור חמאס.

מוחמד בן סלמאן מצרים אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד