כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האמבולנס נגנב

גבורתו של החובש הערבי: נשאר לסייע לפצועים ולהידבר עם המחבלים - ונרצח

עווד דראושה, ערבי ישראלי, נהג אמבולנס שבזמן מתקפת הטרור של חמאס עסק עם צוותי רפואה בהצלת חיי פצועים, נרצח על ידי חמאס. קרוב משפחתו: "הוא רצה להציל אנשים, חשב שהוא יכול לדבר עם חמאס בגלל שהוא דובר ערבית"

גבורתו של החובש הערבי: נשאר לסייע לפצועים ולהידבר עם המחבלים - ונרצח
החובש עווד דראושה צילום: מתוך הטוויטר של יוסף חדאד

עווד דראושה, אזרח ערבי ישראלי, היה נהג אמבולנס שבזמן מתקפת הטרור של חמאס בשמחת תורה, הוא עסק עם צוותי רפואה בהצלת חיי הפצועים, עד שמחבלי חמאס רצחו גם אותו. הוא אחד מ-1300 קורבנות הטרור והטבח של חמאס בישראל.

עווד בן 23, לא היה בפסטיבל כדי לחגוג. הוא עבד בחברת אמבולנסים והיה בצוות פרמדיקים ברעים. עם התברר היקף הפיגוע של החמאס, הורה בעלי חברת האמבולנסים לחובשים להתפנות. דראושה סירב לעזוב. הוא נורה למוות בזמן שחבש את אחד הפצועים.

מספר ימים לאחר מכן, לאחר שגופתו זוהתה, סיפרו הפרמדיקים שנותרו בחיים למשפחתו של דראושה מדוע בחר להישאר. הוא הרגיש שכערבי הוא יכול איכשהו לתווך עם התוקפים.

"הוא אמר, לא, אני לא עוזב. אני מדבר ערבית, אני חושב שאני יכול להסתדר", אמר בן דודו, מוחמד דראושה, לסוכנות הידיעות AP בטלפון מביתו בצפון ישראל.

ההחלטה הגורלית הזו הותירה את משפחת דראושה מתוסכלת מצער, והנחמה היחידה שלה היא האומץ שבמעשיו של עווד.

"הוא הביא לנו הרבה כאב, הוא הביא לנו הרבה ייסורים, הוא הביא לנו הרבה צער", אמר בן דודו. "אבל הוא גם הביא לנו הרבה גאווה - כי הוא בחר להישאר עם המשימה שלו עד הרגע האחרון". הלוויתו נערכה ביום שישי האחרון באיכסאל, כפר הסמוך לנצרת בהשתתפות אלפים.

על פי הדיווח, לאחר שמחבלי חמאס רצחו אותו, הם גנבו את האמבולנס שלו לעזה.

 

אמבולנס חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד