ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תומכי טרור

בקהילות היהודיות זעמו על ראש העיר שסרב לגנות את חמאס

למרות קריאות מצד קהילות יהודיות בעיר מנצ'סטר, העירייה מסרבת בתוקף להאיר את המרכז האזרחי של המועצה בצבעי כחול לבן כדי להראות תמיכה בנרצחים במתקפת הטרור, ומסרבת בתוקף לגנות את פשעי חמאס

בקהילות היהודיות זעמו על ראש העיר שסרב לגנות את חמאס
מתנדבי זק"א בפעילות צילום: דוברות זק"א

הקהילות היהודיות בסלפורד - מנצ'סטר אנגליה, אזור יהודי מהגדולים בבריטניה, מחוץ ללונדון, הופתעו מהשתיקה בת כמעט שבוע של ראש העיר וחברי מועצת העיר על הטבח שביצע חמאס בישראל.

לאחר כמעט שבוע, ראש העיר, יחד עם המנכ"ל ובכירים נוספים, הכינו הצהרה וביקשו מחבר המועצה רובין גארידו, מהאופוזיציה במועצת סלפורד, לחתום גם עליה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא סרב לחתום על ההצהרה, שכן הפיגועים הנתעבים שביצעו מחבלי חמאס אפילו לא הוזכרו בהצהרה.

ראש העיר וצוותו סירבו לתקן את ההצהרה, ולכן חבר המועצה גארידו פרסם הצהרה משלו מטעם האופוזיציה, וגינה את ההתקפות הנוראיות של החמאס בישראל.

למרות הקריאות מצד הקהילות היהודיות, העירייה מסרבת בתוקף להאיר את המרכז האזרחי של מועצת העיר סלפורד בצבעי כחול לבן כדי להראות תמיכה בנרצחים במתקפת הטרור, כפי שעשתה הממשלה ועיריות רבות ברחבי בריטניה. המועצה מיהרה בעבר להראות תמיכה פומבית באירועים רבים אחרים ברחבי העולם, כולל אוקראינה ובהפגנות של ארגונים שונים בארה"ב.

ראש העיר, כמו גם חלק גדול מחברי המועצה ממפלגת הלייבור במועצת העיר סלפורד, הם מתומכי יו"ר מפלגת הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין, שכינה בעבר את חמאס 'חברים' ואת חיזבאללה הוא כינה 'אחים'. בשבוע שעבר הוא סירב לגנות את מתקפת הטרור העקובה מדם של חמאס, במהלך סוף השבוע אמר קורבין לאלפי מפגינים פרו-פלסטינים בעצרת בלונדון ש"הם 'חייבים לגנות' את פעולות הצבא הישראלי בעזה". לדבריו, "האירועים" ב-7 באוקטובר עוסקים בצדק, "במיוחד עבור העם הפלסטיני".

בהצהרה של חבר המועצה רובין גארידו מנהיג האופוזיציה וקבוצת חברי מועצה שמרנים של מועצת העיר סלפורד נאמר: "אנו מזועזעים מההתקפות הנוראיות של החמאס הפלסטיני על עם ישראל. אנו מגנים את המתקפה הזו שגרמה למוות ולפציעה של כך הרבה אנשים חפים מפשע, ואנו מקווים שהעניינים ייפתרו בקרוב לפני שיותר מדי אנשים אחרים יסבלו בידי המחבלים הללו".

עוד נאמר: "ליבנו עם כל האנשים בסלפורד שסובלים ושאיבדו את יקיריהם כתוצאה מהזוועות הזו. כעיר אנו עומדים לצידם ותמיד נהיה מאוחדים לשלום, מחשבותינו ותפילותינו עם כולם, גם מעבר לים וגם קרוב יותר לבית שנפגעו מהאירועים הנוראים הללו".

חמאס בריטניה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד