כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ציוד רפואי ופרא רפואי הועבר לחולים וקשישים שפונו למלונית 'חיים לילד' ולמלונות סמוכים לים המלח

הרב ראובן סקלר, במבצע המיוחד: "ב"ה שכל משפחות החולים פונו יחד עם שאר תושבי העוטף למקום מבטחים. יש לנו תחושת סיפוק אדירה ורק מתפללים שיבואו ימים רוגעים ושלווים יותר"

ציוד רפואי ופרא רפואי הועבר לחולים וקשישים שפונו למלונית 'חיים לילד' ולמלונות סמוכים לים המלח
חיים לילד מלחמה צילום: יח"צ

מיד עם פרוץ המלחמה והידרדרות המצב הבטחוני, התגייס יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר לקליטת משפחות חולי סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה, הנמצאים באזורי הסכמה בעוטף עזה וביישובי הדרום והצפון, במלונית של 'חיים לילד' הנמצאת בסמוך לים המלח, מקום בטוח באופן יחסי בפרט בימים מתוחים אלה.

כבר ביום ראשון, למחרת מתקפת הפתע על יישובי העוטף, דאג הרב סקלר להעברת חולים ומשפחותיהם מבתי המלון אל המרפאה המיוחדת שהוקמה באזור, באמצעות רכב מיוחד עם מעלון של 'יד שרה'.

בנוסף, לאור פניה של מועצה איזורית תמר שלשם פונו משפחות רבות מיישובי העוטף, סייע הרב סקלר בהבאת ציוד רפואי, מוצרי ספיגה, הגיינה וביגוד אישי עבור הקשישים שפונו במהירות מבתיהם כשהם עם בגדיהם בלבד.

משפחות המפונים הודו לרב סקלר ולארגון 'חיים לילד' על ההירתמות המהירה ועל הדאגה לחולים בעיקר לתרופות ולציוד רפואי שלא הספיקו לקחת מביתם בטרם נמלטו מהאזור.

הרב ראובן סקלר, מספר על ההירתמות וההתגייסות: "מיד במוצאי שמחת תורה, כאשר הבנו את ממדי האסון, הבנתי שאנחנו לקראת אירוע בסדר גודל שלא הכרנו עד היום וע"כ  נדרשת מצידנו הערכות מקסימלית, לדאוג לחולים ולבני המשפחות שלהם החל מפינויים והבאתם למקום בטוח ובמקביל לדאוג לכל הצרכים הנדרשים. ב"ה שכל משפחות החולים פונו יחד עם שאר תושבי העוטף למקום מבטחים. יש לנו תחושת סיפוק אדירה ורק מתפללים שיבואו ימים רוגעים ושלווים יותר, שיוכלו כולם לחזור לשגרה ולהתאושש מהימים הקשים שעוברים על כל עם ישראל".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד