כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לאפשר סיוע הומניטרי"

עבאס לממשלה: "לא להתעלם מסבלם של חפים מפשע בעזה"

יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס נשא נאום בפתח ישיבת הסיעה בו קרא לחמאס: "קראתי ואני ממשיך לקרוא להנהגת הפלגים בעזה לשחרר את החטופים. האסלאם מתנגד לפגיעה בנשים ילדים וחפים מפשע"

עבאס לממשלה: "לא להתעלם מסבלם של חפים מפשע בעזה"
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס התייחס בנאום שנשא בפתח ישיבת הסיעה בכנסת היום לחטופים הישראלים המוחזקים בידי החמאס בעזה, ואמר כי הוא מצפה וקורא לשחרורם. עוד אמר כי החזקתם מנוגדת לערכי האסלאם.

עבאס אמר: "ביום שבת השביעי לחודש אוקטובר הוכינו בתדהמה ובצער לאור המתקפה הנפשעת והמגונה שגבתה חייהם של אנשים רבים בעיקר יהודים אך גם אזרחים ערבים במיוחד תושבי הנגב והכפרים הלא מוכרים. מאז מתנהלת ברצועת עזה מלחמה קשה שגבתה חייהם של תושבים רבים בהם מעל לאלף ילדים ונשים. קראתי בשבת וממשיך לקרוא היום לאזרחים הערבים ולמנהיגים בחברה הערבית להמשיך לשמור על איפוק ולהתנהג באחריות, בסבלנות ובסובלנות ולהקפיד על החוק והסדר הציבורי".

"מפציר בהם להימנע מלעסוק בכל מעשי אלימות או הסטה לאלימות או פגיעה בחיי אדם או ברכוש ציבורי ופרטי, ולא להיגרר לשמועות או להסטה המבקשת להסלים בתוך היישובים הערביים ומחוצה להם או בתוך הערים המעורבות. האזרחים הערבים מגלים אחריות מופתית בשמירה על הסדר הציבורי ואי-ההיענות לקריאות להצטרף למאבק נגד ישראל. רוצה גם מכאן, לברך אח חבריי בשאר המפלגות הערביות שגינו בתוקף את הקריאות לאזרחים הערבים לפעול נגד המדינה בעת מלחמה", הוסיף.

עוד אמר עבאס: "אין מקום להתנגחות פוליטית היום יש מקום להתייחסות הומנית והסתכלות עתידית לאן אנחנו הולכים מכאן ואיך אפשר להבטיח שהטרגדיות לעולם לא תקרה שוב. לא מתייאשים וממשיכים לדגול בחזון של שלום ביטחון שותפות וסובלנות בים שני העמים. ‏שלושים שנה מאז החל תהליך השלום לא הפנמנו את הצורך והמחויבות הערכים לעשות הכול כדי לקרב בין העמים ולהכשיר את הלבבות ולקדם תרבות של שלום וקבלת האחר ורצון כן לחיות בשלום בין שני העצים בארץ הקודש".

המנהיג הערבי המשיך: "אני קורא להנהגת הפלגים הפלסטיניים בעזה לשחרר את השבויים שבידיכם. ערכי האסלאם מצווים עלינו לא לכלוא נשים, ילדים וקשישים. צעד הומניטרי זה מתבקש באופן מיידי. אני מפציר בממשלת ישראל לאפשר סיוע הומניטרי מיידי במיוחד תרופות וחלב לתינוקות ולא להתעלם מסבלם וכאבם של חפים מפשע בעזה".

מנסור עבאס חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד