ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

תיעוד: שער בית ספר לבנות בלונדון הושחת בצבע אדום

בית הספר לבנות "בית חינוך" בשכונה החרדית סטמפורד היל בלונדון, הושחת הלילה בצבע אדום. הוונדליזם הגיעה לאחר סדרה של מעשי וונדליזם נגד מבנים יהודיים מאז הטבח שביצע חמאס בדרום. ראש הממשלה הבריטי הביע תמיכה מלאה בישראל בעקבות הזוועות בשמחת תורה

תיעוד: שער בית ספר לבנות בלונדון הושחת בצבע אדום
התזת הצבע על הדלתות והשער צילום: באדיבות המצלם

משטרת לונדון חוקרת מספר מקרים של ונדליזם בשני בתי ספר ובניינים יהודיים בסטמפורד היל לאחר שאנשים התיזו צבע אדום על הדלתות ועל השערים. שערי בי"ס לבנות של ויז'ניץ המונה כ-500 תלמידות, הושחת בשעות הבוקר המוקדמות היום. כמה בנות שהגיעו בבוקר היו כל כך נסערות ממה שראו שהן ברחו הביתה. גם בית הספר לבנות "בית חינוך לבנות" במרחק של כמה מאות מטרים משם נפגע גם הוא בשעות המוקדמות עם צבע אדום.

הרב יואל פרידמן, מנהל ענייני ציבור בארגון 'פינטר טראסט' המקיים קשר עם גופי התקשורת בבריטניה בכל הנוגע לקהילות החרדיות אמר ל'בחדרי חרדים': "כולנו בהלם מאוד ממה שקרה בארץ ישראל. אנחנו מרגישים קשורים לשם כיוון שלרובנו יש בני משפחה שחיים בארץ ישראל. אנו מודים למשטרה על הגברת הנוכחות שלה ומרגישים שאנו זקוקים לכל התמיכה שאנו יכולים לקבל כרגע, כי אנשים חשים חרדה".

לדבריו, "הקהילה החרדית בסטמפורד היל היא כמובן בולטת מאוד, אז יש סיכון גדול יותר כמובן. אבל אנחנו דגלים ביחסים הטובים שלנו עם הקהילה המוסלמית המקומית - דבר שהרב אברהם פינטר ז"ל תמך בו. אנו מקווים ומתפללים לשלום. אנחנו לא רוצים שאף אחד ייפגע, לא כאן ולא בחו"ל".

 

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד