ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המלך הפחדן

חשש ירדני שהעימות בין חמאס לישראל יזלוג לירדן

חשש ירדני שהעימות בין חמאס לישראל בעזה יועתק ליהודה ושומרון ויזלוג גם לירדן. מלך ירדן אמר בפגישה באיטליה עם ראש הממשלה מאלוני כי יש למנוע את התרחבות העימות לגדה

חשש ירדני שהעימות בין חמאס לישראל יזלוג לירדן
מעבר הגבול לירדן צילום: כאן חדשות

בזמן שהמלחמה בעזה נמשכת, אחת המדינות הערביות שהכי מודאגות ממה שמתרחש וממה שעלול לבוא היא ירדן. החשש הברור הוא שכבר אפשר לראות אותו בשטח הוא מתסיסה רבתית בתוך ירדן, אם המלחמה תימשך ותתגבר.

תסיסה שעשויה גם להיות מופנת נגד בית המלוכה ההאשמי. אבל מתברר שיש חשש עוד יותר גדול. גורמים יודעי דבר ברבת עמון אמרו לרועי קייס ב'כאן חדשות' כי החשש הירדני הגדול יותר הוא מתרחיש אימים שבמסגרתו העימות בין ישראל לחמאס עובר לשטחי יהודה ושומרון, מה שיוביל לאובדן שליטה ואז התסריט של שינוע הפלסטינים ממקום אחד לשני כפי שקורה כעת בעזה יתרחש גם בגדה המערבית ומי שתיאלץ לשאת בנטל הזה היא ירדן, הפלסטינים שיימלטו בתרחיש כזה יידפקו על דלתותיה.

החשש הזה, לפי אותם גורמים ירדניים, ככל הנראה כבר קיבל ביטוי במגעים ובפגישות שמקיים מלך ירדן, עבדאללה השני, בימים האחרונים עם האמריקנים וגם עם האירופים. רק אתמול מלך ירדן אמר בפגישה באיטליה עם ראש הממשלה מאלוני כי יש למנוע את התרחבות העימות לגדה.

עזה ירדן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד