ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא נעצור"

המסר שהעביר נתניהו לפוטין בשיחתם על המלחמה

"חשוב לנו לשמור על קשר עם ישראל, בטח בתקופה של משבר כל כך חמור. אנחנו שומרים על קשר טוב עם ישראל". כך אומר בכיר בקרמלין ל'כאן' ומוסיף, "אנחנו חושבים שניתן להשתמש בקשרים שלנו כדי לסייע להגיע לאיזושהי רגיעה - ואם נוכל לסייע נשמח"

המסר שהעביר נתניהו לפוטין בשיחתם על המלחמה
נתניהו ופוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לשכת ראש הממשלה פרסמה אחר חצות ליל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למרות שהשיחה התקיימה בפועל בסביבות השעה 19:15 אמש (שני).

לפי הלשכה, "ראש הממשלה הבהיר כי ישראל הותקפה ע"י רוצחים שפלים ואכזריים, יצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת, ולא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס".

זאת הייתה השיחה הראשונה בין ראשי המדינות מאז תחילת המלחמה. עד כה פוטין לא גינה בצורה חד משמעית את הטבח שחמאס ביצע ואף האשים את ישראל במתקפה של חמאס. בכיר בקרמלין אמר ל'כאן חדשות' אחרי שיחת המנהיגים כי "חשוב לנו לשמור על קשר עם ישראל, בטח בתקופה של משבר כל כך חמור. אנחנו שומרים על קשר טוב עם ישראל - וגם עם הפלסטינים. אנחנו חושבים שניתן להשתמש בקשרים שלנו כדי לסייע להגיע לאיזושהי רגיעה - ואם נוכל לסייע נשמח".

בשבוע שעבר אמר פוטין כי אחת הסיבות למתקפה של חמאס והג'יהאד האסלאמי על ישראל היא "מדיניות ההתנחלויות של ישראל". עוד הוא הוסיף: "הבעיה הפלסטינית היא בלב של כל מוסלמי, זה ודאי. זה נמשך עשרות שנים ונחשב אי צדק". נשיא רוסיה אמר שארצו תומכת בהקמת מדינה פלסטינית.

בתוך כך, רוסיה נחלה כישלון ב‏מועצת הביטחון של האו"ם שדחתה את הצעת ההחלטה הרוסית שקראה ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית והגשת סיוע הומניטרי לעזה", אחרי שהדיפלומטים הרוסים הצליחו לגייס את תמיכתן של ארבע מדינות בלבד (סין, רוסיה, מוזמביק וגבון) מתוך שמונה הדרושות לאישור ההצעה. בשל כך, לא היה צורך בהטלת וטו נגד ההצבעה מצד ארצות הברית שהצביעה נגד ההצעה יחד עם בריטניה, צרפת ויפן.

ולדימיר פוטין בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל רוסיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד