כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עקפו את הסנקציות

חמאס מממן את עצמו באמצעות מטבעות קריפטו

41 מיליון דולר במטבעות קריפטו שימשו את ארגון הטרור חמאס למימון פעילויות טרור, כולל נשק ששימש בהתקפות על ישראל. ארגון הג'יהאד האסלאמי השתמש ב-91 מיליון דולר

חמאס מממן את עצמו באמצעות מטבעות קריפטו
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגוני טרור בעזה השתמשו במטבעות קריפטו כדי לממן את עצמם. חמאס והזרוע הצבאית שלו קיבלו כ-41 מיליון דולר במטבעות דיגיטליים בין אוגוסט 2021 ליוני 2023, על פי ניתוח של חברת BitOK, חברה תל אביבית.

מחקר נפרד של Elliptic, חברת מחקר קריפטו אחרת, מצא כי ארנקי קריפטו הקשורים לג'יהאד האסלאמי, קיבלו כ-91 מיליון דולר באותה מסגרת זמן, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

קבלת כסף כמטבעות קריפטוגרפים, יכולה לעזור לקבוצות לעקוף סנקציות שנועדו להגביל את המימון שלהן. הממצאים מגיעים כאשר גורמים רשמיים בארה"ב מגבירים את ניסיונותיהם להסדיר את תעשיית הקריפטו הרחבה יותר. הסנאטורית אליזבת וורן אמרה כי "הסכנה של טרור במימון קריפטו היא אמיתית וצריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקונגרס".

גורמים רשמיים ישראלים אמרו בעבר שהעלייה של מטבעות קריפטוגרפים מקשה על מעקב וחסימת מימון לקבוצות כמו חמאס, כך דיווח ה'דייל מייל'.

המחקר של חברת 'אליפטיק' גילה שבין אוגוסט 2021 לאפריל 2023, ארנקים הקשורים לג'יהאד האסלאמי הפלסטיני קיבלו מיליוני דולרים מדי חודש. במאי 2022, הקבוצה קיבלה כמעט 10 מיליון דולר.

טום רובינסון, המייסד השותף של Elliptic, אמר שחמאס "היה אחד המשתמשים היותר מוצלחים של קריפטו למימון טרור".

ארגוני הטרור ביקשו בעבר בפומבי תרומות על ידי ביטקוין, המטבע הקריפטו הפופולרי ביותר בעולם. חברת Binance, בורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בעולם, אמרה כי היא פועלת "בזמן אמת, מסביב לשעון" מאז התקפות חמאס כדי להקפיא חשבונות הקשורים לחמאס ולשאר ארגוני הטרור.

חמאס הג'יהאד האיסלאמי קריפטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד