כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערה בענף ההייטק

מארגן הוועידה דיבר נגד צה"ל - היזמים מבטלים הגעה

וועידה טכנולוגית נחשבת שאמורה להתקיים בליסבון לא תכלול יזמי הייטק מישראל לאחר שמאגן הוועידה אמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה בעזה | גם השגרירות תדיר רגליה מהכנס

מארגן הוועידה דיבר נגד צה"ל - היזמים מבטלים הגעה
אילוסטרציה צילום: unsplash

סערה בענף ההייטק הישראלי לאחר שכמה יזמי הייטק מקומיים שהיו אמורים ליטול חלק בוועידה היוקרתית Web Summit שתתקיים בעיר ליסבון, הודיעו כי הם מבטלים את הגעתם לאחר שהמארגן, פאדי קוסגרייב, טען שישראל עוברת על החוק הבינלאומי ומבצעת פשעי מלחמה, כך מפרסם 'כלכליסט'.

אדם סינגולדה מייסד ומנכ"ל טאבולה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "שבוע לתוך המלחמה, כשאימהות רואות את התינוקות שלהן נשרפים חיים על ידי טרוריסטים, כשכמעט 200 בני אדם עדיין מוחזקים כבני ערובה, הרחק ממשפחותיהם, כאשר חמאס שהוא יותר גרוע מדאעש והנאצים ביחד. זה פשוט לא זמן טוב פאדי. אני אחזור על זה, לא זמן טוב להיות צודק, ואתה פשוט טועה".

אורי גושן, מנכ"ל AI21 labs, כתב כי "בעוד חודש הייתי אמור לשאת נאום מרכזי בוועידת WebSummit בליסבון, אך לא אעשה זאת. הסיבה לכך היא שמנכ"ל הוועידה, פאדי קוסגרייב, לא מצא לנכון להזדעזע מהזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ב- 7 באוקטובר בישראל. עריפת ראשי תינוקות לעיני הוריהם, שנורו לאחר מכן; שריפת משפחות בעוד בחיים; הוצאה להורג של נשים מבוגרות; צילום זוועות אלו ופרסום שלהן ברשתות החברתיות בליווי גילויי שמחה, כולל בטלפונים של הקורבנות כדי שבני משפחתם יוכלו לצפות במחזות הנוראיים האלה. מכל הזוועות הללו בחר פאדי קוסגרייב להתעלם. אם לא די בכך, למרות הבנתו החלקית בהיסטוריה ובגיאופוליטיקה של אזורינו, הוא גם העז לפרסם דברים נגד מדיניות ממשלת ישראל. זו תגובה מתועבת ופשיטת רגל מוסרית הראויה לכל גינוי. אנחנו ב- AI21 Labs לא יכולים לעמוד מנגד. אנחנו לא נשתתף ב-WebSummit, ואני מבטל את ה- keynote שלי בועידה".

גם חברת Wiz פרסמה הודעה בה נמסר כי "הודענו למנכ״ל ווב סאמיט שלא ניקח חלק בוועידה. פנינו למשקיעים וליזמים וביקשנו מהם לא לקחת חלק בוועידה השנה".

שגריר ישראל בפורטוגל, דור שפירא, כתב בטוויטר "היום כתבתי לראש עיריית ליסבון והודעתי לו שישראל לא תשתתף ב-WebSummit עקב ההצהרות המקוממות של מנכ"ל הכנס, פאדי קוסגרייב. גם בתקופות קשות אלו, הוא אינו מסוגל להניח בצד את דעותיו הפוליטיות הקיצוניות ולהוקיע את פעילות הטרור של חמאס נגד חפים מפשע. עשרות חברות כבר ביטלו את השתתפותן בכנס זה, ואנו מעודדים עוד לעשות זאת".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד