כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במכתב לשר

חזרה ללימודים? מעונות היום: לא נחזור בלי אבטחה צמודה

ארגון חלמי"ש שמייצג 350 מעונות יום, מציב דרישה לשרים: דין המעונות כדין גני הילדים ובתי הספר

חזרה ללימודים? מעונות היום: לא נחזור בלי אבטחה צמודה
pixabay

מערכת החינוך בעורף חוזרת אט אט לשגרה, אך בניגוד לבתי הספר והגנים במעונות היום התקנות לא דורשות אבטחה צמודה. ארגון חלמי"ש פנה במכתב בהול לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, באמירה כי הסכנה הגדולה לא חלפה ואי אפשר לפתוח את המעונות בלי אבטחה מספקת.

"ארגון חלמי"ש לא יפקיר את הצוות והילדים ללא אבטחה צמודה ראויה", אומרים בארגון ומדגישים כי פתיחה של מעונות במצב כזה ללא צוותי אבטחה שיעמדו בצמוד למעון - בדיוק כמו בשאר מוסדות החינוך - כמוה כהפקרת הילדים.

בין הדרישות עלתה מהמכתב בקשה לנהלים והנחיות ברורות להפעלת המעונות במתכונת מלחמה, זאת בהתחשב בעובדה שמטפלות רבות נמצאות לבד בביתן והבעלים בשירות מילואים.

עוד דורשים בארגון כי בין הזכאים להקלות בנשיאת נשק עליהן הורה השר לביטחון לאומי בשבוע שעבר, יהיו מנהלות מעונות או מי מהצוות על מנת שבתוך המעון יהיה נשק זמין במקרה הצורך.

"לא נקבל שום פשרה ו/או תשובה כי משטרת ישראל תערוך סיורים סביב המעונות, ללא אבטחה צמודה אנו לא נורה על פתיחת מעונות היום כלל", אומרים בארגון.

יש לציין כי פתיחת מעונות היום תסייע באופן מיידי למשק הישראלי שנפגע קשות מהלחימה. שכן הורים ששומרים על ילדיהם בבתים לא יכולים לצאת לעבוד וכרגע, כל עוד המעונות סגורים, המשק בהשבתה כפויה.

מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד