א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כך התנהל השיח

ביקורת בממשלה על השתתפות בלינקן בקבינט המלחמה

באופן חריג ישב הלילה במשך 7 שעות שר החוץ האמריקני בקריה בתל אביב וקיבל טיוטות מהשר דרמר. רק לאחר שקיבל סיכום על סיוע הומניטרי הודיע הבית הלבן על ביקורו של ביידן באישון ליל | בנוסף מדווח כי בישראל מכינים מחוות הומניטריות לעזה, גם ללא תמורה של חמאס | ביקורת בממשלה על השתתפות בלינקן בקבינט

ביקורת בממשלה על השתתפות בלינקן בקבינט המלחמה
אנתוני בלינקן עם בנימין נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שהה בקריה עד כמעט 04:00 לפנות בוקר, כאשר לאורך הלילה הוא מחליף טיוטות עם השר רון דרמר, ורק לאחר סיכום עם ישראל על סיוע הומניטרי לעזה, האמריקנים מודיעים על ביקור ביידן באמצע הלילה שעון ישראל. כך מדווחת מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13'.

לפי הדיווח, השיח עם בלינקן מתנהל כך: הוא נמצא בחדר בקריה עם יועציו ומאבטחיו, במקביל מתנהל דיון הקבינט בקריה, השר דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, יוצא ונכנס לסירוגין ומנהל מולו את השיח. ישראל דרשה שתהיה אמירה אמריקנית גם בעניין החטופים.

בתוך הקבינט באותה השעה בדיוק - ויכוח האם זו העת לאפשר סיוע הומניטרי לעזה. שרים רבים, בהם ישראל כץ ובצלאל סמוטריץ, דרשו להמתין לאחרי התמרון הקרקעי.

בתוך כך מדווח ב'כאן 11' על ביקורת בממשלה על השתתפות בלינקן בקבינט המלחמה: "הזיה, שהוא השתתף בפורום קבלת ההחלטות הבכיר ביותר ועודד שם הקלות הומניטריות". שרים בקבינט המורחב התנגדו להקלות ההומניטריות בשלב זה. אך דעתם לא התקבלה. בלשכת נתניהו הסבירו את הזרמת המים לדרום עזה כדי בן היתר "לדאוג לביטחונם האישי של התושבים".

עוד מדווח כי לקראת הגעת הנשיא ביידן מחר, בישראל מכינים מחוות הומניטריות לעזה, גם ללא תמורה של חמאס.

בישראל צפויים להציג את המחוות מחר לנשיא ארה"ב, זאת בעקבות לחץ אמריקאי להקל על המצב ההומניטרי ברצועה. גורם ישראלי אומר: "מדובר במחוות מינימליות, שמתגמדות מול הסיוע האמריקאי האדיר שישראל מקבלת ותקבל".

הגורמים העוסקים בכך אומרים שזה נועד בין היתר גם כדי למנוע התנגדות בתוך הקונגרס לחבילת סיוע אמריקאי לישראל

מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן ג'ו ביידן עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד