ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סערה עולמית

חמאס טוען: "500 הרוגים בהפצצת בית חולים בעזה"; צה"ל: שיגור כושל של הגא"פ

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על מאות הרוגים בהפצצת צה"ל על בית חולים בעזה. בצה"ל הכחישו: "מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הג'יהאד האיסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים" | נתניהו: "מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו"

חמאס טוען: "500 הרוגים בהפצצת בית חולים בעזה"; צה"ל: שיגור כושל של הגא"פ
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

משרד הבריאות בעזה דיווח הערב (שלישי) כי בית חולים פלסטיני בשכונת זיתון הופצץ על ידי צה"ל, ובעקבות כך נהרגו 500 אנשים. גורמים אחרים בעזה ציינו כי מדובר ב-200 הרוגים.

בחמאס מסרו: "הטבח הלאומי בבית החולים הבפטיסטי הוא פשע של רצח עם. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולמדינות ערב והאיסלאם לקחת על עצמם את האחריות ולהתערב מיד, כדי לעצור את ההתנשאות של הכיבוש והצבא הפשיסטי שלו".

כלי התקשורת הפלסטינים ציינו כי בבית החולים העזתי שהו אלפי פליטים שבתיהם נהרסו במלחמה. ברחבי העולם סיקרו בהרחבה רבה את אירוע בית החולים, שמתרחש כאשר מחר צפוי נשיא ארה"ב ביידן להגיע לישראל.

שעתיים לאחר פרסום האירוע המדובר בבית החולים פרסם דובר צה"ל הודעה לפיה, "מניתוח המערכות המבצעיות של צה״ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הג'יהאד האיסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

יחד עם זאת יצוין כי זמן קצר לפני שבית החולים הופצץ, הודיע חמאס שישגר רקטה כבדה לעבר חיפה. למרות הודעה זו, בחיפה לא נשמע אזעקה ולא נשמע שום פיצוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית שמעוררת סערה עולמית ואומר: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ואמר: "אחרי בדיקה מבצעית - בית החולים בעזה נפגע משיגור כושל של הג׳יהאד האיסלאמי. הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם".

מאוחר יותר פורסם תיעוד ממצלמת אבטחה בנתיב העשרה שמציג את השיגורים באותה השעה המדוברת, כאשר אחד מהם נכשל ונופל בשטח הרצועה.

בית חולים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד