כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
העולם הערבי מגנה את ישראל

דובר צה"ל בתום תחקיר מקיף: "בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל"

בישראל מתמודדים בשעות האחרונות עם מלחמת תודעה בשל פיצוץ משמעותי שהתרחש בבית חולים בעזה שמיוחס בעולם הערבי לישראל, למרות שדובר צה"ל וראש הממשלה קובעים בוודאות שמדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי לעבר ישראל שנפל על בית החולים | בינתיים בוטלה הפסגה של ביידן בירדן ומנהיגי העולם הערבי מגנים ישראל

דובר צה"ל בתום תחקיר מקיף: "בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל"
שיגור רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בישראל נמשכים המאמצים לשכנע את העולם כולו שידה של ישראל לא היתה בפיצוץ בית החולים בעזה שבו נהרגו לפי דיווחים מקומיים מאות בני אדם חפים מפשע.

שעות אחרי שדובר צה"ל פרסם הצהרה שבה מסר כי, "ניתוח המערכות המבצעיות של צה״ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הגא״פ אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מתייצב מול המצלמות ואומר גם בשפה האנגלית כי "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ".

הוא הוסיף ואמר, "ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה".

בנוסף דובר צה"ל פרסם תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית, שמוכיחה כי מדובר בפגיעת שיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ בבית חולים אלמעמדאני בעיר עזה.

למאמצים מתגייסים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שמצייץ בעברית, באנגלית ובערבית: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו". סביב המסר מתאחדים גם מהאופוזיציה יאיר לפיד ואביגדור ליברמן שתוקפים את ארגוני הטרור.

בינתיים העולם הערבי מפרסם גינויים חריפים ויתרה מכך, משרד החוץ הירדני הודיע כי בוטלה הפסגה המרובעת שבה אמורים היו להשתתף הנשיא ביידן, המלך עבדאללה, נשיא מצרים א-סיסי וראש הרש"פ אבו מאזן - שתוכננה למחר.

‏נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי גינה בחריפות את "התקיפה הישראלית על בית החולים אל-מעמדאני בעזה" ומצהיר כי מדובר ב"הפרה בוטה של החוק הבינלאומי". לגינויים מצטרפות גם מדינות ידידותיות לישראל כמו מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין וגם סעודיה שבימים אלה נעשה ניסיון לנרמל עמה את היחסים.

לצד זאת, ארגון הטרור חיזבאללה הכריז כי מחר יתקיים "יום זעם חסר תקדים" נגד ישראל ונגד ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בארץ. כוננות נרחבת בכל הגזרות מחשש להתלקחות זירות נוספות.

הג'יהאד האסלאמי שיגור מלחמת חרבות ברזל תקיפה בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד