ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רדיפה קשה של פוטין

עורך הדין של נבלני ברח מרוסיה, והשאיר את מנהיג האופוזיציה לבדו

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני הופיע בבית המשפט ללא ייצוג משפטי לאחר שעורכי דינו נעצרו באשמת קיצוניות. "אני לא מבין מה קורה. עורך הדין שלי לא כאן. כל שאר עורכי הדין לא כאן. לאף אחד אסור לבקר אותי" אמר נבלני

עורך הדין של נבלני ברח מרוסיה, והשאיר את מנהיג האופוזיציה לבדו
נבלני בכלא צילום: אינסטגרם

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני הופיע ביום שלישי בדיון בבית המשפט ללא ייצוג משפטי לאחר ששלושה מעורכי דינו נעצרו באשמת קיצוניות ושניים נוספים ברחו מהמדינה.

הופעתו של נבלני בבית המשפט אתמול, באמצעות וידאו ממושבת העונשין שבה הוא מוחזק, הדגישה את מצבה הנורא של מערכת המשפט הרוסית. על נבלני, נאסר מלהשתתף בבית המשפט באופן אישי, הוא נראה באמצעות וידאו במושבת הכלא, אך לא היה לו עורך דין. בשלב מסוים הצליל שלו נפסק, מאוחר יותר הופסק השידור.

לנבלני נודע רק ביום שני האחרון על מעצרם של שלושת עורכי הדין מעיתונאים, עורך דין רביעי, אלכסנדר פדולוב, נמלט מהמדינה. החמישית, אולגה מיכאילובה, לא הייתה ברוסיה כשהאחרים נעצרו, אך פשטו על משרדיה והוצא צו חיפוש.

"אני לא מבין מה קורה. עורך הדין שלי לא כאן. כל שאר עורכי הדין לא כאן. לאף אחד אסור לבקר אותי. אני מבודד ומנותק מכל מידע", התלונן נבלני ביום שלישי והוסיף כי אף נשללה ממנו הזכות לרדיו.

היכולת לצפות בנבלני בכלא, כבה בפתאומיות כשהוא מתח ביקורת על הרשויות ברוסיה, לפי כלי תקשורת רוסים שהשתתפו בשימוע. לקראת סוף ישיבת בית המשפט ביום שלישי, הקישור לווידאו אבד לחלוטין.

גורמים רשמיים טענו שהדבר נובע מהפסקת חשמל שהשפיעה על כל הכפר שבו נמצא הכלא באזור ולדימיר, כ-220 קילומטרים מזרחית למוסקבה. הם אמרו שאין מידע מתי ישוב החשמל.

נבלני, אסיר פוליטי המרצה עונש של 30 שנה בכלא באשמת "קיצוניות" על רקע התנגדותו למשטר פוטין, הושם שוב ושוב בבידוד בתא ענישה אכזרי, התא הקשה ביותר במושבה.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד