י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
יממה מתוחה | מתעדכן

הביקור ההיסטורי התחיל: נשיא ארה"ב - בישראל | אזעקות בעוטף

חיזבאללה גינה את הפיצוץ בביה"ח בעזה שהרג מאות פלסטינים, והכריז על "יום כעס חסר תקדים". במהלך הלילה ירי נ"ט בגבול לבנון - 4 נפצעו. כוחות צה"ל השיבו באש. דו"צ הציג הוכחות לאחריות הפגיעה בביה"ח על הג'יהאד האיסלאמי. ביידן הגיע לישראל ונאם לצד נתניהו. מתעדכן

הביקור ההיסטורי התחיל: נשיא ארה"ב - בישראל | אזעקות בעוטף
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

ארגון חיזבאללה בלבנון גינה את התקיפה הקטלנית של הפלסטינים על בית חולים בעזה שהביאה למותם של מאות פלסטינים, הארגון מסר שהיום יהיה "יום של כעס חסר תקדים" נגד ישראל ונגד ביקורו של ביידן במדינה: "המתקפה חושפת את הפנים הפליליות האמיתיות של הישות הזו ושל נותנת החסות שלה ארה"ב, שנושאת באחריות ישירה ומלאה לטבח הזה", כך לפי ההצהרה.

"בואו ביום רביעי, יהיה יום של זעם נגד האויב", נמסר מחיזבאללה בהצהרה, הארגון קרא לחבריו המוסלמים והערבים "לצאת לרחובות ולכיכרות כדי להביע כעס עז".

מאות מפגינים התאספו הלילה בשגרירות ארצות הברית, מצפון לביירות, שם קראו קריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". כוחות הביטחון הלבנוניים ירו גז מדמיע כדי לפזר מפגינים שיידו אבנים לעבר השגרירות האמריקאית, רבים מהם מכסים את פניהם. מאות התאספו גם בשגרירות צרפת בביירות, הניפו דגלי פלסטין וגם יידו אבנים שנערמו בכניסה הראשית של השגרירות.

בתוך כך, 4 טילי נט נורו הלילה לכיוון שתולה ומרחב הגבול עם לבנון. חיזבאללה קיבל אחריות. כוחות צה"ל השיבו באש. מנגד, בגבול הרצועה נרשם שקט ומהשעה 22:00 לא הופעלו אזעקות.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

13:24 - הסתיימה פגישת נתניהו - בייידן

13:20 - ההנחייה של הדרג המדיני לצה"ל: לא לתקוף בעזה כשביידן בישראל

13:15 - הפגישה המצומצמת בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן נמשכת מעל לשעה - כפול מהזמן המתוכנן.

12:45 - שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי התייחס לפיצוץ בבית החולים בעזה, וכתב בציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי "יותר מדי קפצו למסקנות בנוגע לאובדן החיים הטראגי בבית החולים". לדבריו, "הבנה לא נכונה של האירוע יכולה לסכן חיים של בני אדם נוספים, חכו לעובדות - ודווחו עליהן בצורה ברורה ומדויקת".

ביידן ונתניהו\\\\עומר מירון /לע\"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע\"מ

12:35 - צ.א עוטף עזה: גבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, ניר עם

12:25 - אזעקה בעוטף עזה

12:00 - בהמשך למאבק ראש העיר על הכללת אשקלון כיישוב ספר הנחה שר האוצר לכנס ועדת כספים בהקדם האפשרי במטרה להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה.

11:46 - ביידן לצד נתניהו: ״אני רוצה שעם ישראל והעולם יידע שאנחנו עומדים לצד ישראל. צריך לזכור שחמאס לא מייצג את כל העם הפלסטיני והם פוגעים גם בו. אני עצוב ומרוגז בגלל המתקפה על בית החולים, לפי מה שראיתי זה לא נעשה על ידכם״

השיירה של ביידן בתל אביב

11:43 - נתניהו לצד הנשיא ביידן: ״אני רוצה להודות לך על התמיכה בימים קשים אלה. אני רואה את התמיכה הזו על בסיס יומי, ברמה חסרת תקדים. אין תקדים לאמת שיתוף הפעולה בינינו. מודה לך התמיכה, העולם רואה את זה. אני יודע שאתה שותף לזעם שלנו ולרצון לשחרר את החטופים. חמאס רצח 1,400 איש. ישראל מאוחדת להבסת חמאס, ואנחנו נעשה זאת״

11:42 - משרד הבריאות מעדכן על 332 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מהם 61 קשה, 167 בינוני ו-105 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,475 פצועים, מהם: 26 אנוש, 302 קשה, 752 בינוני, 3,018 קל, 237 חרדה ו-140 בהערכה רפואית.

11:40 - עדכון תנועה: נפתחו לתנועה הצירים הבאים וזאת עד להודעת דוברות המשטרה על סגירתו:

▪️ כביש מס' 1 - ממחלף לוד ועד מחלף לה גווארדיה, בואך כביש 20 לשני הכיוונים וכלל המחלפים המובילים לקטעי הכביש.

▪️כביש 4 מחלף גנות והחיבור לכביש 1 ו-20.

11:30 - נשיא מצרים, א-סיסי: אם יש רעיון להגירה של פלסטינים (מעזה), יש את הנגב בישראל. אפשר שישראל תעביר את הפלסטינים לשם עד שהיא תסיים את משימתה המוכרזת לחסל את הארגונים החמושים של חמאס והג'יהאד האסלאמי ואז תחזיר אותם לעזה" (רועי קייס)

11:19 - היועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה ושר התקשורת קרעי הסכימו על נוסח תקנות לשעת חירום שיאפשר את סגירת שידורי אל ג׳זירה בישראל, בכפוף לאישור הקבינט והסכמה של שר הביטחון גלנט

מפכ״ל המשטרה עם נחיתת הנשיא ביידן. צילום : דוברות המשטרה

11:09 - עם נחיתת ביידן: צבע אדום בעוטף עזה

11:00 - נשיא המדינה יצחק הרצוג לנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן עם נחיתתו בישראל:

״Welcome Mr. president.
God bless you for protecting the nation of Israel.״

קבלת הפנים לנשיא ארה\

10:53 - מטוסו של הנשיא ג'ו ביידן נחת בישראל. 

10:30 - קו העימות בצפון: מקלטים לא שמישים, העדר מרחבים מוגנים, פערים בכיתות כוננות, נתק בין משרדי ממשלה לרשויות מקומיות- אלו הליקויים שעלו בסיור של מבקר המדינה אנגלמן בישובי הצפון

10:12 - אחרי שעות של שקט: אזעקה בעוטף

10:00 - השליח ההומניטרי האמריקני דיוויד סאטרפילד נפגש אמש עם בכירים ישראלים, בהם ראש המל"ל צחי הנגבי, זאת ברקע הדרישה של ארה"ב להעברת סיוע הומניטרי לעזה.

09:50 - דובר צה״ל בהצהרה מיוחדת באנגלית על התקרית בבית החולים בעזה: ״חמאס ידע שבית החולים נפגע משיגור של הג׳יאהד והחליט להאשים את ישראל. כלי תקשורת רבים הדהדו את חמאס מיד אחרי הפיצוץ - אין דרך לדעת כל כך מהר מה באמת קרה״

09:40 - נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן צפוי לנחות בישראל בשעה 10:55

09:15 - זמן קצר לפני נחיתת ביידן: ישראל העבירה לארה״ב מידע נוסף שמוכיח כי לא ישראל אחראית על הפיצוץ בבית החולים בעזה

08:45 - בשל ביקור ביידן בישראל, ועל פי הנחיית המשטרה, הקו האדום של הרכבת יפעל בין השעות 09:30 ל-15:00 במתכונת הבאה:

קו R1 מתחנה מרכזית פתח תקווה (CBS) ועד תחנת אליפלט בשני הכיוונים
קו R1 מתחנת הקוממיות לתחנת העצמאות בת ים בשני הכיוונים
קו R3 פועל כרגיל ללא שינוי

08:30 - דובר ׳הבית הלבן׳ בתדרוך לכתבים: "31 אזרחים אמריקנים נרצחו במתקפת הפתע של חמאס. הנשיא ביידן ייפגש עם קבינט המלחמה הישראלי וישאל שאלות קשות כידיד, לגבי תכניות המלחמה והאסטרטגיה".

08:15 - ביממה האחרונה צה"ל תקף עשרות מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה; חוסלו שני פעילים נוספים בארגון הטרור חמאס: כחלק ממטס תקיפה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל ביממה האחרונה ברצועת עזה, בין היתר מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של ארגון הטרור חמאס.

תקיפות צה\"ל ברצועת עזה

צה"ל בהכוונת שב״כ חיסל את מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ״ט של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס. בנוסף, חוסל אכרם חיג’אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס.

08:00 - דובר צה"ל מפרסם: פגיעת שיגור כושל של ארגון הטרור גא"פ באזור בית החולים אלמעמדאני בעיר עזה. מצורף סרטון מתוך מערכות חה״א שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל של ארגון הטרור גא״פ.

הפגיעה בבית החולים בעזה

07:45 - הותר לפרסום: 4 חיילי צה״ל נפצעו באורח קל-בינוני הלילה כתוצאה משיגורי טילי הנ״ט של חזבאללה בגבול לבנון

07:30 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שעושה את דרכו לישראל שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מלך ירדן עבדאללה השני אחרי הדיווחים על הפיצוץ בבית החולים בעזה. כך מסר הבית הלבן. ביידן, שאמר כי הוא "זועם ועצוב מהפיצוץ שגרם לאובדן חיים נורא", גם קיבל עדכון בנושא מיועציו, והוסיף: "הנחיתי את צוות המועצה לביטחון לאומי להמשיך לאסוף פרטים לגבי מה שקרה".

חיזבאללה עזה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד