ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פיזרו סיסמאות אנטישמיות ברחובות

מוסדות יהודיים בגרמניה הותקפו בבקבוקי תבערה

אנטישמים השליכו הלילה כמה בקבוקי תבערה לעבר מרכז קהילתי יהודי בברלין, בבניין בו יש בית כנסת, בית ספר ומעון. שגרירות ישראל בגרמניה: "אנו סומכים על רשויות אכיפת החוק בגרמניה שיטפלו במקרה במלוא החומרה ובכל האמצעים העומדים לרשותם"

מוסדות יהודיים בגרמניה הותקפו בבקבוקי תבערה
זירת האירוע צילום: קהל עדת ישראל

אנטישמיים השליכו לילה מספר בקבוקי תבערה לעבר מרכז קהילתי יהודי בברלין. בבניין בו יש בית כנסת, בית ספר ומעון. לטענת הקהילה שנפגעה, האירוע הוא ניסיון הצתה של מוסדות יהודיים בברלין, הקהילה שנפגעה ופרסמה על בטוויטר היא קהילת קהל עדת ישראל.


המועצה המרכזית של יהודים פרסמה על התקרית וציינה שבבניין שוכנים בית ספר יסודי ומעון ובית כנסת. הודעה שפורסמה ביום רביעי אחר הצהריים דיברה על "טרור פסיכולוגי שגורם להתקפות קונקרטיות". בהודעה המלאה נאמר: "הלילה הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר בית הכנסת והוצתו. עם זאת, הבניין לא עלה באש. הצתה זו היא המשך עקבי להאדרת טרור חמאס ברחובות גרמניה. "יום הזעם" אינו רק ביטוי. טרור פסיכולוגי הוא שגורם להתקפות".

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, לא היו נפגעים. הבניין לא עלה באש מכיוון שהתוקפים פספסו את המבנה הפנימי. המשטרה מסרה כי בקבוקי התבערה עלו באש על המדרכה, שוטרים היו במקום, אך לא הצליחו למנוע את הפיגוע או לעצור את העבריינים.

מטעם שגרירות ישראל בברלין נמסר: "זמן קצר לאחר שתומכי ארגון הטרור חמאס פיזרו סיסמאות אנטישמיות ברחובות ברלין, הותקף בית כנסת במרכז העיר. התקרית הזו מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר שהיינו עדים לסימון בתי יהודים במגן דוד בבירת גרמניה. אנו סומכים על רשויות אכיפת החוק בגרמניה שיטפלו במקרה במלוא החומרה ובכל האמצעים העומדים לרשותם. אך זוהי גם שעת מבחן עבור כל דמוקרטיה, שאין בה תחום אפור: או שאתם ניצבים עם בני האור או עם בני החושך. זהו הזמן להשמיע קול ברור".

בעקבות תקיפת בית כנסת בברלין באמצעות בקבוקי תבערה, מסר רב העיר הרב יהודה טייכטל: "אנחנו עומדים לצד קהילת בית הכנסת 'קהל עדת ישראל' בשעה קשה הזו ובטוחים שהרשויות בגרמניה ימצו את הדין עם הפורעים המנסים להלך אימה על יהודי ברלין. אנחנו לא מתפעלים מהחושך שהם מנסים לזרוע כאן, בישראל ובכל מקום אחר בעולם - וכולנו יחד נמשיך בעשייה ובהפצת האור, שהיא המתכונת המדויקת לגירוש החושך".

גרמניה חמאס אנטישמיות תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד