כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תיעוד דרמטי

ערוץ 12 חושף: כך נפגע בית החולים בעזה. צפו

מצלמת ערוץ 12 תיעדה את הרגע בו שוגר אמש המטח סמוך לשעה 19:00 ובאותן השניות נראית הפגיעה הקשה בבית החולים. צפו בתיעוד הבלעדי של חדשות 12

ערוץ 12 חושף: כך נפגע בית החולים בעזה. צפו
יירוט מעל שדרות צילום: מנחם גולדווג

לאחר שספג מתקפה אמש (שלישי) בגלל שבלהט הדיווח שכח להבהיר בשידור כי "לטענת חמאס" ישראל תקפה את בית החולים, ובמקום זאת קבע כביכול כי בית החולים בעזה נפגע במתקפה ישראלית, במה שהתברר למפרע כדיווח לא נכון, אוהד חמו, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 12, מפרסם היום תיעוד בלעדי שצולם ע"י הערוץ בו הוא משודר מהעיר נתיבות ובו נראה רגע הפגיעה של טיל הג'יהאד האיסלמי בבית החולים העזתי.

לפי התיעוד של חדשות 12, כמה רקטות משוגרות בשעה 18:59 משטח הרצועה לעבר יישובי ישראל, סמוך מאוד לריכוזי אוכלוסייה. לאחר מכן, רואים ששיגור אחת הרקטות נכשל - והיא נופלת על בית החולים בעזה ויוצרת את הפיצוץ.

חמו לא התספק בהסבר בעברית למה שנראה בסרטון, ולצורכי הסברה אף הסביר את המתרחש בתיעוד בשפה הערבית כדי שהאמת תגיע לכל פינה במזרח התיכון.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל לא עומדת מאחורי הפגיעה. 

גם שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, כתב: "יותר מדי אנשים נחפזו אתמול בלילה לחרוץ מסקנות. זה עלול לעלות בעוד חיים. הקפידו על העובדות".

אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של "חדשות 12", היה העיתונאי הראשון לדווח אמש בשעה 20:05 על ההתקפה בבית החולים שהביאה למותם של מאות עזתים. הוא דיווח זאת בשידור ואמר, ככל הנראה בלהט האירועים, כי מדובר ב"הפצצה ישראלית בבית חולים בעזה". הערוצים הערבים מיהרו לאמץ את הדיווח שהובא בערוץ בו ישראל מודה, כביכול, בביצוע הטבח.

בהמשך הוא ספג התקפות בשל הדיווח, שפורסם ללא כל הסתייגות, והתייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ ראשון שפרסם התגונן חמו: "מכונת הרעל של הימין חוגגת: אמרנו שחמאס מפרסם תמונות קשות מבית החולים ובעולם כבר מגנים. אמרנו שזה אירוע משמעותי בלחיצה שעלול להשפיע. עבור המכונה זה מספיק. תמצאו אויבים אחרים. חמאס למשל.

הפצצה ישראלית על בית החולים? כתב 'חדשות 12' מותקף

אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה. אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו. מכונת רעל על מלא".

לאחר מכן, כאשר קטע השידור הרלוונטי הוצג שוב בפניו ובו הוא נראה כאומר את הטענה שמדובר בהפצצה ישראלית - ללא הסתייגות, הוא חזר בו וכתב בטון מפויס יותר: "אמש, כשהגיע הדיווח הראשון מעזה, אמרתי בשידור שמדובר בהפצצה ישראלית, תוך שהשמטתי את העובדה שמדובר בטענה של חמאס. זו הייתה טעות לא מכוונת ואני מצר עליה, ולראיה זה לא נכתב על המסך או ב-'N12'.

אחרי 11 ימים של ימי שידור רצוף מתרחשות לצערי טעויות. מיד אח"כ ולאורך כל הדיווחים הבאים, סייגתי את הדברים. לשמחתי הוכח שאכן היה זה ירי פלסטיני. יחד ננצח" סיים.

 

אוהד חמו חדשות 12 עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד