כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר ההמלצה

סגן השר מקלב מינה פרוייקטור לתכלול מרכז הפעילות

'מרכז הפעילות' הממשלתי יתכלל ויסנכרן בין הגופים הארגונים, משרד הממשלה הרשויות המקומיות ומערכת הביטחון. סגן השר מקלב: "מצב החירום פגש שורה של ארגונים ויש צורך בגורם מיומן מקצועי אשר מכיר את המערכות לתכלול האירוע. מרכז הפעילות הממשלתי ייתן מענה לצרכים של הגופים, העמותות והארגונים ויתכלל את פעילותם אל מול משרדי הממשלה"

סגן השר מקלב מינה פרוייקטור לתכלול מרכז הפעילות
סגן השר אורי מקלב והפרויקטור צילום: באדיבות המצלם

עם הקמת 'מרכז הפעילות' של הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה שיתכלל את פעילות כלל הגופים הפועלים בעורף מינה הבוקר (רביעי) סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב פרוייקטור ייעודי לתכלול מרכז הפעילות, זאת לאחר המלצת ראש הרשות החרדית מר רועי אסף.

הבוקר נועד סגן השר מקלב עם הרב בנימין כהן והטיל עליו את המשימה לרכז את מרכז הפעילות הארצי של הרשות החרדית.

כזכור, כמאה נציגי עמותות, ארגוני חסד, משרדי ממשלה, רשויות ממשלתיות, עיריות ומועצות מקומיות התכנסו בסוף השבוע לדיון דחוף בהובלת הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה יחד עם נציגי כלל משרדי הממשלה.

בדיון השתתפו נציגי משרדי ממשלה רבים בהם משרד רה"מ, הביטחון, הרווחה, הבריאות, הכלכלה, העבודה והשוויון החברתי. נציגי עיריות רבות בהם עיריית ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, אופקים ועוד. לצד עשרות מנהלי ארגוני החסד וסיוע אזרחיים.

נציגי העיריות והארגונים הציגו את הפעילות הענפה בימים אלו לצד הצרכים איתם הם מתמודדים בימים אלו, ונציגי משרדי הממשלה עונים לצרכיהם, כאשר אחד הנושאים הוא סוגית ההתראות של פיקוד העורף שאינן מגיעות באופן מיטיבי לתושבים חרדים בארץ והמידע אינו זורם באופן מיטבי לאזרחים, כן העלו את הצורך בהקמת מרכז פעילות אחוד לניהול מיטבי של הסיוע ברמה הכלל ארצית. לצד פתרונות תעסוקה לילדים בערים החרדיות אשר נמנע מהם בימים אלו לאור המצב להמשיך בשגרת יומם. ופתרונות לבעלי העסקים הסגורים בימים אלו לאור המצב הביטחוני.

סגה"ש אורי מקלב אמר: "אנחנו עדים לפעילות התנדבותית רבה מאז החלה הלחימה, מצב החירום פגש שורה של ארגונים ועמותות מיומנות עם יכולות גבוהות ומוכנות שפעמים רבות באו לידי ביטוי עוד קודם המענה הממשלתי. אנחנו בראשיתה של המערכה הביטחונית ויש צורך בגורם מיומן מקצועי אשר מכיר את המערכות לתכלול האירוע.

מרכז הפעילות הממשלתי ברשות החרדית ייתן מענה לצרכים של העמותות והארגונים מול משרדי הממשלה ויתכלל את פעילותם בכדי למנוע כפילויות ועבודה לשווא, הפעילות של הארגונים עולה הון רב ישנה השקעה רבה של משאבים וכוח אדם הפועל ויש לתעל את המשאבים הללו בצורה הנכונה בכדי שהגופים האזרחים יהיו מכפלת כוח", כך מקלב.

מלחמת חרבות ברזל פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד